Diete de Slabit Rapide si Eficiente

Timp estimat de citire9 minute, 33 secunde

Te-ai pricopsit cu rotunjumi nedorite, care te fac sa te simti tot mai inconfortabil in hainele tale preferate? Nu te grabi sa-ti schimbi garderoba in totalitate. Exista diete de slabit eficiente care te pot ajuta sa dai jos rapid kilogramele in plus. Totul este sa stii care ti se potriveste.

Cuprins:
Cum alegi dieta pentru slabit: criterii importante
Motive sa incerci o dieta de slabit rapida
Exemplu de dieta rapida: meniu complet pentru o saptamana
Alte diete de slabit rapide

Fie ca ai avut o perioada in care ai tratat cu mai multa relaxare ce si mai ales cat ai pus in farfurie, fie, dimpotriva, ai trecut printr-o etapa a vietii foarte tensionata, in care ai mancat haotic si pe apucate, cantarul nu avea cum sa nu surprinda in mod neplacut. Ceea ce conteaza acum este sa iei masuri pentru redresarea situatiei neintarziat, inainte ca lucrurile sa scape de sub control.

Daca vrei sa obtii rezultate vizibile, trebuie sa te inarmezi cu multa vointa si sa adopti un regim de slabit, pe care sa-l urmezi fara abatere. Cu alte cuvinte, sa dai dovada de disciplina exemplara in a-ti controla cu strictete consumul alimentar, sa renunti la placerile vinovate – dulciuri, produse de patiserie, fast-food, bauturi carbogazoase, alcool – si, evident, sa-ti anulezi iesirile la restaurante.

Cum alegi dieta pentru slabit: criterii importante

Ca sa ai sorti de izbanda in lupta cu kilogramele in plus, asigura-te ca dieta de slabit pe care intentionezi sa mizezi nu impune restrictii exagerate si reguli absurde, care sa-ti puna in pericol sanatatea. Iata ce conditii de baza este esential sa indeplineasca:

  • Contine calorii suficiente

E stiut faptul ca pentru a scadea in greutate trebuie sa fii pe deficit caloric la final de zi. Altfel spus, sa arzi mai multe calorii decat consumi. Cu cat mai mare va fi acest deficit, cu atat mai repede vei slabi, insa, pana la un punct. Restrictionarea aportului de energie sub 1200 de calorii pe zi in cazul femeilor si sub 1800 de calorii pe zi in cel al barbatilor poate avea efecte grave asupra metabolismului, avertizeaza expertii in nutritie, conform Consiliului American pentru Exercitii Fizice. In cazul in care vei reduce prea mult din numarul de calorii, metabolismul va incetini drastic, facand imposibil procesul de slabire. Pentru o scadere ponderala de o jumatate de kilogram pe saptamana e recomandat sa-ti diminuezi consumul zilnic cu cel putin 500 de calorii. Pentru o scadere in greutate de aproximativ un kilogram pe saptamana, deficitul magic e de 1000 de calorii. Desi pare a fi nedrept, cu cat excesul este mai mare, cu atat e mai usor de slabit. Asta deoarece se poate crea un deficit caloric mai mare, ceea ce grabeste ritmul scaderii in greutate.

  • Respecta principiile nutritiei echilibrate

O dieta de slabit eficienta nu lasa organismul cu deficiente nutritionale, ci ii asigura toti macro- si micronutrientii de care acesta are nevoie pentru a-si sustine toate functiile. Cele mai bune planuri de dieta nu interzic grupe alimentare intregi. Dimptriva, le cuprind pe toate, punand accent pe cantitate si, mai ales, pe calitate: proteine slabe (carne, peste, oua, lactate, leguminoase), legume si fructe proaspete, cereale integrale, grasimi mono- si polinesaturate (uleiuri vegetale si de peste).

  • Ofera suport pe termen lung

Un regim de slabit poate fi considerat cu adevarat o optiune fezabila daca te ajuta sa inveti cum sa-ti gestionati consumul alimentar, chiar si dupa ce ai ajuns la greutatea tintita. Desi pot fi convenabile, programele de slabit care presupun inlocuirea meselor cu diverse shake-uri sau cine stie ce preparate nu fac acest lucru. O dieta de slabit eficienta iti va trasa o conduita alimentara care sa favorizeze mentinerea unei greutati sanatoase pe termen lung: te obisnuieste sa faci asocieri alimentare inteligente, sa estimezi corect marimea portiei si sa-ti reglezi frecventa meselor.

Motive sa incerci o dieta de slabit rapida

In ciuda scepticismului care inconjoara scaderea rapida in greutate, atunci cand este realizata in conditii de siguranta, tinand cont de criteriile amintite mai sus, aceasta se dovedeste a avea avantaje care depasesc sfera esteticului. Mai exact, daca ai o problema medicala, cum ar fi nivelurile ridicate ale grasimilor sau ale zaharului in sange (dislipidemie, respectiv hiperglicemie), slabirea brusca poate avea efecte pozitive asupra acestor probleme de sanatate, raporteaza un studiu publicat intr-o editie din 2017 a Revistei Internationale de Endocrinologie si Metabolism.

In cadrul studiului cu pricina, oamenii de stiinta au costatat ca atat persoanele cu exces ponderal care au scazut rapid in greutate (cel putin 5% in 5 saptamani), cat si cele care au scazut in greutate mai lent (cel putin 5% in 15 saptamani) au reusit sa-si reduca circumferinta taliei si circumferinta soldurilor, sa-si amelioreze retentia de apa si sa-si diminueze notabil masa adipoasa. De asemenea, in ambele grupuri s-a observat o imbunatatire a profilurilor lipidice si glicemice, diferenta fiind ca, in cazul subiectilor care au urmat diete de slabit rapide, reducerea valorilor glicemiei si a lipoproteinelor cu densiztate scazuta (LDL), mai cunoscute cu denumirea de colesterol „rau”, a fost sensibil mai mare. Totodata, in randul lor s-a inregistrat si o ameliorare semnificativa a sensibilitatii la insulina.

Exemplu de dieta rapida: meniu complet pentru o saptamana

Inainte sa descoperi ce anume poti pune in farfurie la fiecare masa, te invitam sa-ti notezi care sunt alimentele si cantitatile recomandate, de care este esential sa tii cont, pentru a asigura succesul dietei.

  • Pentru felurile principale, se vor utiliza 100 pana la 120 g de carne slaba (pasare, vita, porc, peste) sau 2 oua;
  • Legumele proaspete pot fi consumate la discretie;
  • Fiecare masa contine cel putin o cruditate (legume proaspete, salata sau fructe proaspete – circa 125 g);
  • Sa nu uitam nici de produsele lactate! Ca reper, vei avea aceste cantitati: 40 g pentru branzeturile cu 30% grasime; un iaurt natural mic sau cu fructe, fara adaos de zahar; 100 pana la 125 g de branza dietetica.
  • In cazul carbohidratilor, felia de paine nu va depasi 30 g, iar portiile de cartofi, paste, orez sau cereale 100-125 g.
  • In ceea ce priveste metodele de preparare termica, prefera-le pe cele care nu implica grasimile, si anume: la aburi, cuptor, gratar, tigaie antiaderenta.
  • Pentru asezonare, foloseste sucul de lamaie, ierburi aromatice, sos vinegreta (maximum 2 lingurite/preparat) sau smantana usoara (2 lingurite/preparat).

Micul dejun, un imperativ

Nu sari niciodata peste micul dejun, cu atat mai mult atunci cand vrei sa urmezi o dieta de slabit! Prima masa a zilei trebuie sa reprezinte aproximativ 20-25% din aportul energetic al intregii zile. Ea are rolul de a-ti umple „bateriile” si de a-ti pune in miscare metabolismul, astfel incat organismul tau sa functioneze optim. Asadar, micul dejun nu este o chestiune optionala. Poti, in schimbi, opta, in functie de preferinte, pentru una dintre variantele propuse mai jos.

Varianta 1:

  • o felie de paine integrala/de secara sau 2 biscuiti de ovaz
  • 10 g unt cu procent redus de grasime sau o crema de branza usoara
  • o cana (200 ml) de lapte degresat sau un iaurt simplu mic
  • o jumatate de grepfrut sau un pahar de suc de citrice proaspat stors
  • ceai verde sau cafea la alegere (fara adaos de zahar)

Varianta 2:

  • un bol mic (5 linguri) de cereale integrale
  • un iaurt simplu mic sau 125 g branza dietetica sau 200 ml lapte degresat
  • un mar ras sau 150 g de capsune sau o piersica taiata cubulete
  • ceai verde sau cafea la alegere (fara adaos de zahar)

Ce sa mananci la pranz si seara

Ziua 1

Pranz: cotlet de vita la gratar sau cuptor cu legume, castravete dat pe razatoare cu iaurt, o felie subtire de paine integrala sau neagra, jeleu de caise sau alte fructe, dar fara adaos de zahar.

Cina: salata de ton (50 g de ton in suc propriu + 1 ou tare + sparanghel + rosii cherry + salata verde + 4 linguri de boabe de porumb, branzica dietetica de vaci, o nectarina.

Ziua 2

Pranz: file de biban de mare (dorada, pastrav etc.) en papillote, conopida preparata la aburi, presarata cu patrunjel proaspat, salata de rosii, o felie subtire de paine integrala sau neagra, un iaurt natural mic.

Cina: ficat de pui la tigaie, paste penne integrale cu ciuperci si rosii, o felie de branza maturata, cateva cirese proaspete.

Ziua 3

Pranz: cotlet de porc la gratar, salata de nasturel sau baby spanac, morcovi gatiti la aburi, o felie subtire de paine integrala sau neagra, o felie de branza cu mucegai (albastra), o piersica.

Cina: gazpacho (supa rece de rosii), tartar de somon si pastrav afumat, 2 cartofi mici gatiti la aburi, salata verde, branzica de vaci degresata, salata de fructe de padure.

Ziua 4

Pranz: chiftea de burger la gratar, ridiche (rosie sau alba), dovlecel gatit la aburi si presarat cu frunze de patrunjel, o felie subtire de paine integrala sau neagra, una-doua felii de branza de capra, cateva capsune.

Cina: un file de macrou la gratar, platou de cruditati (diverse legume proaspete taiate bastonase), salata de spanac, o felie subtire de paine integrala sau neagra, iaurt cu fructe, fara adaos de zahar.

Ziua 5

Pranz: peste in aspic, fasole verde si cartofi la aburi, salata verde si sos vinegreta, iaurt natural mic, o felie de pepene galben.

Cina: o felie de jambon, broccoli gatit la aburi cu putina smantana usoara (cu procent redus de grasime), o felie subtire de paine integrala sau neagra, o felie de branza maturata, 1/2 de mango.

Ziua 6

Pranz: rosii presarate cu branza feta si ierburi aromatice, file de biban de mare la tigaie, fenicul inabusit, o cupa de sorbet cu fructe de padure si cateva fructe proaspete de zmeura.

Cina: salata verde, ratatouille cu ou posat, una-doua felii de branza Camembert, o felie subtire de paine integrala sau neagra, o piersica.

Ziua 7

Pranz: suc de legume, piept de pui la gratar, cuscus cu legume, un iaurt cu fructe, fara adaos de zahar.

Cina: tartar de somon si pastrav afumat, 200 g de branzica dietetica cu ierburi aromatice si putina sare, sucul obtinut dintr-un grepfrut, un biscuit de ovaz si 150 g de zmeura.

Alte diete de slabit rapide care corespund criteriilor

Deoarece suntem diferiti, nicio solutie nu este potrivita 100% pentru toata lumea. Tocmai de aceea, e bine ca exista varietate. Iti propunem, in continuare, o  serie diete de slabit rapide, pe care poti miza cu toata increderea.

Dieta japoneza: -7 kg in 13 zile

Aceasta dieta se bazeaza, in general, pe consumul de legume si fructe, dar si peste. Promite sa-ti regleze metabolismul, sa scazi in greutate si sa te ajute s-ti imbunatatesti sanatatea. Autorii ei promit ca, dupa incheierea celor 13 zile de dieta, nu te vei mai ingrasa timp de 2-3 ani. Afla mai multe detalii aici.

Dieta Mayo: -10 kg in 14 zile

A fost urmata, de-a lungul anilor, de mii de persoane care se confrunta cu excesul ponderal. Si asta deoarece este foarte eficienta, iar planul alimentar pe care il propune este echilibrat si usor de urmat. Daca reusesti sa tii cele 14 zile de regim, te vei bucura de un metabolism accelerat si de o forma fizica de invidiat. Afla mai mutle detalii aici.

Dieta de 1200 de calorii pe zi

Secretul acestei diete sta in evaluarea si monitorizarea riguroasa a caloriilor consumate. Nu exista alimente specifice pe care ar trebui sa le incluzi in dieta si nici produse interzise cu desavarsire. Regula de baza este sa te straduiesti sa nu depasesti pragul de 1.200 de calorii pe zi. Afla mai multe detalii aici.

Dieta Natman: -4 kg in 4 zile

Numita si dieta stewardeselor, acest regim de slabit bazat pe o alimentatie bogata in proteine determina o pierdere semnificativa de kilograme intr-un timp record. Promite sa te ajute sa slabesti in numai 4 zile intre 3 si 5 kilograme pare de-a dreptul incredibil! Afla mai multe detalii aici.

Natalia Talmacec

Consultant: Dr. Corina Zugravu

Medic primar igiena alimentatiei si nutritie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate