Salata cu somon, ou si orez

Timp estimat de citire1 minut, 36 secunde

Somonul este un peste cu o valoare nutritive ridicata datorita continutului bogat in acizi grasi nesaturati Omega-3. Consumul sau poate fi pe buna dreptate un element al unui stil de viata sanatos. Asocierea cu oul si orezul, primul bogat in proteine de calitate, si al doilea, usor digerabil si satios transforma aceasta reteta intr-o adevarata infuzie de nutrienti.

Ingrediente

  • file de somon
  • 40 g de orez basmati
  • 10 g de orez salbatic
  • 2 oua
  • 2 linguri de hummus
  • o legatura de patrunjel
  • seminte de floarea-soarelui
  • seminte de dovleac

Mod de preparare

Pasul 1 – Se fierbe orezul (atat cel basmatic, cat si cel salbatic) timp de 15 minute.

Pasul 2 – Intr-o tigaie cu putina apa se coace somonul pana este gata.

Pasul 3 – Se pun oualele intr-o oala si se fierb timp de 10 minute. Dupa ce s-au fiert, se scurg si se lasa in apa rece sa se raceasca.

Pasul 4 – Se taie somonul, oualele si patrunjelul in cate 4-5 bucati egale, Se pun intr-un bol impreuna cu humusul, orezul, semintele decojite de floarea soarelui si dovleac si se amesteca.

Pofta buna!

Beneficii

Oul este un aliment hranitor care nu ingrasa. Este bogat in nutrienti importanti organismului (magneziu, fier, fosfor, potasiu, zinc, cupru, vitaminele A, B1, B2, B5, E), dar si in antioxidanti (seleniu) care ajuta la reducerea inflamatiei din organism. Folosite in alimentatie regulat, acestea ofera senzatia de satietate.

Acizii grasi Omega-3 din somon ajuta la scaderea colesterolului. Consumul de somon a fost asociat cu un risc redus de numeroase probleme cardiovasculare.

Nautul din humus nu are grasimi si nici colesterol. Cu un continut ridicat de fibre si proteine, humusul constituie o gustare saraca in calorii, dar si sanatoasa.

Orezul este bogat in vitamine (B, D), calciu, fibre, fier ceea ce il transforma intr-un aliment nutritiv pe care e musai sa-l incluzi in dieta. Fibrele din orez creeaza senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca mananci mai putin, te saturi si ai si energie.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

  1. Daniela S. spune:

    Orezul basmati e foarte bun, mai ales in retete precum aceasta. Ce pot spune mai mult decat ca a iesit foarte bun. Recomand!

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate