5 moduri surprinzatoare de a stimula metabolismul si a reduce apetitul

Timp estimat de citire2 minute, 12 secunde

Nu e suficient doar sa numeri caloriile atunci cand incerci sa pierzi in greutate. Succesul depinde de cat de repede corpul tau arde aceste calorii (metabolismul) si de cat de satisfacut esti de alimentele consumate (apetitul).

Metabolismul reprezinta totalitatea transformarilor biochimice si energetice care au loc in tesuturile organismului. In general, organismul persoanelor solide, care au mai multa masa musculara, consuma mai multe calorii. Insa sunt multe metode de a-ti accelera metabolismul si de a-ti tine apetitul sub control. Iata cateva dintre acestea:

  1. Nu sari peste micul dejun

Chiar daca dimineata te grabesti sa ajungi la birou si tentatia pentru a “salva” cateva calorii este mare, micul dejun nu trebuie omis. Este masa cea mai importanta a zilei, masa care iti ofera energia pentru a incepe ziua cu dreptul. Daca sari peste micul dejun, organismul  va fi infometat, ceea ce duce la incetinirea metabolismului, iar la urmatoarea masa caloriile din alimentele consumate se vor arde mai lent.

Dr. Catrinel Macovei – medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice – Centrul Medical MEDAS vorbeste despre efectele negative pe care obezitatea le are asupra sanatatii organismului nostru si despre transformarile metabolice ce au loc atunci cand scadem in greutate.

  1. Incepe ziua cu proteine

Ouăle intregi sau albusurile de ou pot fi o alegere buna pentru a-ti incepe ziua. Proteinele consumate dimineata iti creeaza senzatia de satietate, iti dau energie si putere de concentrare.

  1. Evita siropurile si sucurile ce contin fructoza din porumb

Nu toate zaharurile sunt la fel! Noi cercetari arata ca ingenstia de fructoza produce mai putini hormoni care sa induca creierului senzatia de satietate.

  1. Mananca fasole

Fasolea contine potasiu, magneziu, fier si proteine, fiind o alternativa buna pentru vegetarieni. Boabele de fasole contin fibre, care ajuta la scaderea ratei matabolismului carbohidratilor si astfel se reduce nivelul de zahar din sange. Fierul din fasole este necesar pentru producerea de energie si pentru un metabolism rapid.

  1. Condimenteaza-ti viata

Condimentele si mirodeniile au un continut mai ridicat de antioxidanti in comparatie cu fructele si legumele. Piperul stimuleaza papilele gustative si transmite semnale stomacului, imbunatatind astfel digestia. Studiile au aratat ca piperul negru are un compus ce impiedica celulele adipoase sa se formeze, oferind in acelasi timp energie. Piperul este apreciat pentru efectul antioxidant, antiinflamator si antibacterian. Boiaua de ardei contine o cantitate mare de vitamina C. Ardeiul folosit la boia contine de aproximativ sapte ori mai multa vitamina C decat o rosie obisnuita. Ca si chili, boiaua contine capsaicina, o substanta cu actiune antiinflamatorie si antioxidanta care are proprietatea de a accelera metabolismul. Scortisoara ajuta celulele din organism sa proceseze mai bine zaharurile, care nu se mai transforma in grasime.

Marius Vasilescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu