Fructele și silueta: cât înseamnă o porție de 100 de calorii?!

Timp estimat de citire2 minute, 24 secunde

Bogate în vitamine și minerale și diverse alte substanțe bioactive care ajută organismul să-și mențină sănătatea, fructele trebuie să aibă un loc asigurat în meniul zilnic, la fel ca suratele lor – legumele. Desigur, în cantități controlate, având în vedere conținutul lor variabil de zaharuri și calorii.

Parte a unei alimentații echilibrate, consumul fructelor ridică adesea semne de întrebare în rândul celor care încearcă să slăbească. Și nici nu-i de mirare că se întâmplă acest lucru, dat fiind că sunt destule diete care le exclud în mod categoric.

E adevărat, deși sunt catalogate drept alimente sănătoase, fructele sunt surse importante de fructoză și glucoză, deci și de calorii. Or, idiferent de proveniența lor, caloriile se contorizează și influențează balanța energetică a organismului, cea care stă la baza stabilității ponderale. Tocmai de aceea, aportul fructelor trebuie să fie atent monitorizat, fie că vrei să scazi în greutate sau pur și simplu să nu te îngrași.

Cum arată 100 de calorii în fructe

Deoarece fructele sunt foarte diferite în ceea ce privește conținutul nutrițional, nu există o recomandare standard pentru dimensiunea porțiilor. Cum este aproape imposibil să consulți un ghid al caloriilor pentru a-ți face socotelile de fiecare dată când vrei să mănânci fructe, am decis să-ți oferim câteva repere. Vom prezenta în continuare mărimea unei porții de 100 de calorii în cazul celor mai populare 17 fructe, în ordine descrescătoare.

  1. Pepene roșu

2 ½ căni (350 g): 100 de calorii și 25 g de zaharuri

  1. Căpșune

Circa 2 căni sau 16 bucăți de mărime medie (294 g): 100 de calorii și 14.3 g de zaharuri

  1. Pepene galben

Aproximativ jumătate de fruct (268 g): 100 de calorii și 22 g de zaharuri

  1. Piersici

1¾ bucăți (245 g): 100 de calorii și 26.67 g de zaharuri

  1. Mure

Aproximativ 1 ½ căni (232.3 g): 100 de calorii și 11.3 g de zaharuri

  1. Ananas

1 ⅓ căni (224 g): 100 de calorii și 20 g de zaharuri

  1. Prune

Aproximativ 2 bucăți (215.7 g): 100 de calorii și 22.8 g de zaharuri

  1. Portocale

Circa 1 ¼ bucăți (192.5 g): 100 de calorii și 17.5 g de zaharuri

  1. Zmeură

Aproximativ 1 ½  căni (190 g): 100 de calorii și 7.8 g de zaharuri

  1. Mere

Un fruct de mărime medie (186 g): 100 de calorii și 19.23 g de zaharuri

  1. Afine

Aproximativ 1 ⅕ căni (174 g): 100 de calorii și 17.64 g de zaharuri

  1. Pere

Un fruct de mărime medie (166 g): 100 de calorii și 16 g de zaharuri

  1. Kiwi

Circa trei fructe de mărime mică spre medie (164.4 g): 100 de calorii și 14.44 g de zaharuri

  1. Cireșe

Aproximativ o cană sau 21 de bucăți (140 g): 100 de calorii și 22 g de zaharuri

  1. Struguri

Circa ¾ cană sau 24 de bobițe (140 g): 100 de calorii și 22.2 g de zaharuri

  1. Banane

Cica ⅘ dintr-un fruct de mărime medie (114.55 g): 100 de calorii și 17.27 g de zaharuri

  1. Avocado

Aproximativ ⅗ dintr-un fruct mic (60 g): 100 de calorii și 0 zaharuri

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate