Pepenele galben, felii pline de multivitamine de savurat toată vara

Timp estimat de citire3 minute, 45 secunde

Cu miez zemos și răcoritor, pepene galbenul este partenerul esențial al meselor noastre de vară. Bogat în vitamine, minerale și alte substanțe necesare bunei funcționări a organismului, acest fruct primește, fără prea multe deliberări și condiții, undă verde pentru un consum pe săturate.

 

Pepenele galben însoțește aperitivele și picnicurile toată vara. Având o multitudine de beneficii pentru sănătate, acesta este unul dintre acele alimente pe care nu trebuie să eziți să-l incluzi cu prioritate în meniu în sezonul fierbinte. Desigur, acesta se poate găsi ușor pe tot parcursul anului în marile magazine, dacă e să nu mai ținem cont de proveniența și varietatea sa. Totuși, cel mai bine este să se respecte sezonalitatea sa.

O cucurbitacee specială

Din marea familie a cucurbitaceelor, din care fac parte castravetele, pepenele verde, dar și dovlecii și dovleceii, pepenele galben este, tehnic vorbind, o legumă. Dulce și suculent fiind, însă, ne-am obișnuit să-l încadrăm în categoria fructelor, la fel ca pe „vărul” său verde. Și, într-adevăr, prezența carbohidraților în miezul său savuros este substanțială, neobișnuită pentru majoritatea membrilor acestei numeroase familii. În funcție de gradul de coacere, aceasta variază în jurul valorilor de 9-12%. Cu toate acestea, pepenele galben nu este o bombă calorică, 100 g de fruct furnizând aproximativ 36 de calorii.

Colecție de substanțe prețioase

Deși poate nu pare, pepenele galben are un conținut mare de apă – în jur de 90%, ceea ce-l face o opțiune excelentă în zilele toride, când nevoia de hidratare e imperioasă. Mai mult decât atât, deoarece este o sursă generoasă de potasiu (circa 267 mg/100 g), consumul său contribuie la echilibrarea balanței hidrice în corp, ajutând la reglarea tensiunii arteriale și la combaterea unui fenomen frecvent întâlnit vara: retenția de apă în țesuturi.

De asemenea, în pepenele galben găsim magenziu, calciu, fosfor, dar și cantități apreciabile de vitamina A, vitamina C, vitamina K și vitamine din grupul B – B1, B3, B5 și, în special, B6, zisă și vitamina antistres. Foarte bine stă acest aliment și la capitolul conținutului de antioxidanți, așa ca betacorotenul, zeaxantina, acidul cafeic, quercetina. Sunt unii dintre cei mai titrați fitonutrienți, implicați în neutralizarea efectelor nocive ale radicalilor liberi, în protejarea și regenerarea celulelor, precum și în prevenirea mai multor forme de cancer.

Avantaje pentru siluetă

Multe persoane care încearcă să slăbească se feresc să includă în dietă pepenele galben din cauza gustulu său dulce. În realitate, însă, acest fruct se dovedește a fi chiar prietenos cu silueta. Și asta pentru că, fiind ticsit cu fibre, favorizează reglarea digestiei și a tranzitului intestinal, dar și scăderea absorbției grăsimilor și normalizarea nivelului de colesterol în sânge.

Cum să-l alegi

Ca să le asiguri o bucurie vertiabilă papilelor gustative și să profiți din plin de pe urma consumului, e important să știi cum să selectezi un fruct bine copt. Tehnica cântării în mână nu dă greș aproape niciodată. Cu cât e mai greu, cu atât pepenele galben e mai dulce și suculent. După ce-i apreciezi greutatea, miroase-l. Un pepene galben savuros are un parfum apetisant, dulceag. Mare atenție la cum arată coaja. Oricare ar fi soiul, aceasta trebuie să fie fermă – dacă este moale, pepenele este prea copt sau chiar trecut și riști să fie stricat sau să aibă un gust alterat. În cazul în care este un soi cu dungi, acestea trebuie să fie cât mai pronunțate  – sunt o garanție că pepenele are miezul dulce și aromat.

Cum să-l incluzi în meniu

Evident, îl poți savura ca atare, tăiat felii, rece. Este cea mai simplă modalitate de a-i face loc în alimentația ta. Dacă vrei diversitate, îl poți adăugă cu succes într-o mare varietate de feluri de mâncare. Iată câteva sugestii:

Salate: taie cuburi miezul pepenelui galben și amestecă-l în salat preferată.

Deserturi: zdrobește bine miezul pepenelui galben și folosește-l ca bază pentru sorebet sau înghețată.

Mic dejun: consumă o felie de pepene galben alături de brânzică de vaci sau într-un smoothie cu pudră proteică.

Supe: ultilizeaza piureiul de pepene galben ca bază pentru o supă rece cu ardei, mentă și castravete.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate