Dieta cu pepene rosu

Timp estimat de citire2 minute, 17 secunde

Zilele toride pot deveni mult mai placute si mai… usoare daca tii dieta cu pepene rosu, una dintre cele mai populare diete de vara. In acest sezon, abundenta de pepeni rosii te imbie sa te racoresti cu o felie racoritoare, zemoasa si, cel mai important, saraca in calorii!

Pe langa gustul placut, pepenele rosu aduce o suma de beneficii organismului uman, datorita substantelor nutritive pe care le contine. Printre nutrientii esentiali din pepenele rosu se numara antioxidantii (vitamina C, vitamina A, licopenul), vitamina B6, potasiul si magneziul. Partea grozava este ca o portie de 100 g de pepene rosu are doar 30 de calorii! In plus, pepenele este foarte hidratant, intrucat este format in proportie de aproximativ 90% din apa – fructul perfect pentru vara, nu-i asa?

 

Cum sa tii dieta cu pepene rosu

  • Mananca la ore fixe alimente hipocalorice – o jumatate de piept de pui la gratar cu salata de rosii, o felie de branza si castraveti, curcan fiert sau la abur, supa de legume sau iaurt degresat.
  • Ia gustari dese si pregateste-ti-le din timp: pune intr-o caserola cubulete de pepene rosu si consuma-le ori de cate ori iti este foame. Nu trebuie sa te infometezi, pentru ca dieta cu pepene rosu iti permite sa te simti mereu satul, datorita continutului mare de apa din acest fruct de vara.
  • Poti varia modurile in care consumi pepenele rosu. Spre exemplu, amesteca in blender 4 cuburi de pepene rosu, 2 frunze de menta proaspata, 2 linguri de suc de lamaie si gheata, pentru a obtine o bautura super racoritoare ce va fi pe gustul intregii familii!
  • Dieta cu pepene rosu nu este o cura de slabire pe termen lung, intrucat priveaza organismul de anumiti nutrienti esentiali si, in plus, slabirea rapida nu este benefica organismului uman.
  • In 3 zile, poti slabi aproximativ 1,5 kg cu dieta cu pepene rosu si iti vei hidrata din plin corpul, insa nu urma aceasta dieta pe termen lung. Slabirea sanatoasa si de durata se face in timp, urmand un program de slabit care include alimentatie echilibrata si sport.

 

Exemplu de meniu pentru o zi de dieta cu pepene rosu

Urmand sfaturile de mai sus, iti poti crea singur un meniu care sa se potriveasca stilului tau de viata si sa includa alimentele sarace in calorii care iti plac, plus pepene rosu, pentru a te bucura din plin de proprietatile lui hidratante si nutritive.

Te poti orienta dupa exemplul de meniu pentru o zi din dieta cu pepene rosu, oferit mai jos:

Dimineata (ora 7:30): o ceasca de fulgi de ovaz cu iaurt degresat, 50 g de branza slaba
Gustare (ora 11:30): 2 felii de pepene rosu
Pranz (ora 14:00): 100 g piept de pui sau curcan la gratar, un bol de salata de legume de sezon (rosii, castraveti)
Cina (ora 18:00): pepene rosu la discretie

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

2 comentarii

Lasă un răspuns

  1. Raluca spune:

    De ce sunt carbohidratii periculosi pentru silueta? Daca nu ii combini cu altceva si ii consumi moderat, carbohidratii asa-zis lenti sunt buni pentru intregul organism – chiar si banana, considerata “periculoasa”, este esentiala pentru buna functionare a creierului.

  2. 3nad spune:

    pepenele contine apa, dar si carbohidrati periculosi pentru silueta; imi plac foarte mult, dar la sfarsitul fiecarei veri in care abuzez de pepeni, sunt un pic mai rotunjoara…