Cum sa-ti masori corect portiile de mancare

Timp estimat de citire2 minute, 27 secunde

Cand vrei sa slabesti, te confrunti zi de zi cu tentatii culinare si, uneori, le cedezi. Important este ca a doua zi sa revii la dieta si sa nu te mai minti singur, spunandu-ti ca gusti doar “un pic” de ciocolata si ajungand s-o devorezi pe toata. Invata de la noi cum sa-ti controlezi portiile de mancare!

Portiile de mancare din restaurante, fie ele fast sau slow food, sunt uriase in comparatie cu acum 20-30 de ani. Ne-am obisnuit sa mancam exagerat de mult, de aici si epidemia de obezitate din ultimele decenii! Pentru a combate aceasta tendinta exagerata de ingrasare, din ce in ce mai multi specialisti recomanda reintoarcerea la stilul de a manca de odinioara – multe verdeturi, ore fixe de luat masa si portii limitate.

Uita de meniurile XL din restaurantele de tip fast-food si ghideaza-te dupa trucurile noastre pentru a-ti da seama cum se masoara corect portiile de mancare! Cand ti se serveste o portie dubla sau chiar tripla fata de ceea ce trebuie sa consumi tu pentru a slabi si a fi sanatos, nu te simti obligat sa “cureti” farfuria. Limiteaza-te sa mananci o portie medie, suficienta pentru a te satura.

Pentru ca uneori nu ne este la indemana sa cantarim alimentele si nu in meniurile tuturor restaurantelor este trecut gramajul fiecarei portii, te poti ghida dupa trucurile noastre:

  • O portie de friptura are, aproximativ, dimensiunea unui pachet de carti de joc si cantareste in jur de 100 g.
  • O portie de peste nu trebuie sa fie mai mare ca o palma si cantareste in jur de 100 g.
  • O portie de seminte de dovleac, migdale sau fistic crud nu trebuie sa depaseasca 23 de bucati (40 g).
  • O portie de struguri nu depaseste 20 de boabe si are in jur de 80 g.
  • O portie sanatoasa de salata ar trebui sa incapa intr-o cana si sa aiba cel mult 150 g.
  • O portie de legume sote inseamna o cana si, la fel ca in cazul salatei, sa nu cantareasca mai mult de 150 g.
  • O portie de branza are dimensiunea a trei cubulete mici (doar putin mai mari ca zarurile) si cantareste in jur de 50 g.
  • O felie de tort nu trebuie sa depaseasca dimensiunea unui pachet de carti (aproximativ 100 g).
  • O portie de miez de nuca este sanatoasa, gustoasa si nu are mai mult de 40 g sau 7 jumatati de miez de nuca.
  • O portie de capsuni nu depaseste 12 bucati sau 150 g.
  • O portie de paste inseamna aproximativ o cana si cantareste in jur de 120 g.
  • O portie de piure de cartofi trebuie sa fie cel mult de dimensiunea unui bec mediu si sa nu cantareasca mai mult de 100 g.
  • O portie de masline inseamna aproximativ 5 bucati de dimensiune medie (20 g).
  • O portie corecta de cartofi prajiti nu este nici pe departe de dimensiunea portiilor uriase din fast-food, ci insumeaza cel mult 10 bucati.
  • O portie de supa incape intr-o cana si cantareste in jur de 150 ml.

Raluca Mateescu

Nota pentru articolul «Cum sa-ti masori corect portiile de mancare»:0.00/ 5 (0 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F