Beneficiile căpșunelor. Motive să le consumi mai des

Timp estimat de citire2 minute, 10 secunde

Dulci, parfumate și zemoase, căpșunele sunt un deliciu irezistibil pentru toate vârstele. Pe lângă savoarea deosebită, ele ne pun la dispoziție și o multitudine substanțe nutritive proprietăți benefice. Ceea ce e cu adevărat formidabil în cazul acestor fructe este că au puține calorii și te poți bucura de ele după pofta inimii, fără niciun fel de restricții.

Suntem în plin sezon al căpșunelor, spre marea bucurie a papilelor gustative, dar nu numai. Consumul acestor fructe apetisante nu este doar o sursă de plăcere, ci și de sănătate.

Căpșunele sunt bune furnizoare de vitamine liposolubile (A, E, K), dar mai ales de vitamine hidrosolubile: C (60 mg / 100 g) și B9 (24 mg / 100 g). De asemenea, au un conținut apreciabil de iod, magneziu, cupru, fier și fosfor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că ele fac parte din categoria celor mai bogate fructe în substanțe fitochimice, în special flavonoide. Vorbim de un tip de compuși fenolici responsabili de culoarea vibrantă a căpșunelor, care contribuie cel mai mult la capacitatea antioxidantă și antiinflamatoare a acestora. Datorită acestei colecții selecte de substanțe cu virtuți extraordinare, căpșunele se plasează pe locuri fruntașe în topul celor mai bune opțiuni alimentare.

Ideale în dietele de slăbit

Bogate în apă (aproximativ 90%) și având doar 32 de calorii/100 de grame, căpșunele sunt o alegere excelentă chiar și atunci când ești cu ochii pe cântar. Conțin zaharuri naturale, care nu depășesc 4 g per porție. Drept urmare, îți poți tripla fără emoție porția și vei avea parte de o super gustare cu mai puțin de 100 de calorii. Sună bine, nu-i așa?

Scad riscul de boli cardiovasculare

Prezența flavonoidelor oferă protecție sănătății cardiovasculare. Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Harvard a dovedit că, datorită acestor substanțe antioxidante, consumul căpșunelor – cel puțin 3 porții pe săptămână – poate reduce riscul de infarct cu până la 32%. Totodată, scade nivelul trigliceridelor din sânge și markerii stresului oxidativ, ajută la prevenirea aterosclerozei și mărește fluiditatea sângelui. Un alt mare beneficiu este impactul avut asupra tensiunii arteriale. Prin conținutul ridicat de potasiu, căpșunele estompează efectele negative ale dietelor bogate în sare, contribuind la reglarea presiunii exercitate de coloana de sânge asupra peretelui vascular, în timpul contracției și relaxării ritmice a inimii.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate