2017, anul noilor pro(portii)

Timp estimat de citire3 minute, 3 secunde

Este momentul propice pentru (re)setarea obiectivelor si intierea unor procese transformatoare. Si asta pentru ca Anul Nou vine cu o puternica incarcatura mobilizatoare. Asadar, nu pierde oportunitatea si pune la punct un plan de actiune, care sa te apropie cat se poate de mult de dorintele tale. Iata cum sa nu dai gres si sa-l faci fezabil!

La inceput de an, simtim cu totii o puternica dorinta de schimbare, de reinoire, de punere pe un fagas mai bun. E un teren fertil, alimentat de speranta unui nou inceput, perfect pentru „semanarea” unor angajamente in sensul realizarii nazuintelor. Daca vrei sa te numeri printre cei, relativ putini, care vor ajunge sa duca la indeplinire ceea ce-si propun, tine cont de aceste puncte-cheie:

Fixeaza obiective clare si realiste

Stabilirea unor intentii si scopuri ambitioase poate fi inspirationala si demna de toata lauda, dar dificultatea in realizarea lor poate transforma cu repeziciune euforia si entuziasmul in frustrare. Tocmai de aceea, obiectivele setate trebuie sa nu fie coplesitoare, ci definite de valori rationale. De asemenea, ele trebuie sa indemne la actiune. Asadar, in loc de „sa slabesc” sau „sa fac mai mult sport”, promite-ti, de exemplu, sa alergi de 2 ori pe saptamana, sa folosesti scarile in locul liftului, sa reduci consumul de dulciuri etc.

Nu te autosabota

Trebuie sa ai in vedere ca modificarea unor obiceiuri implica rezistenta la schimbare. Drept urmare, vor exista clipe in care vei incerca sa te eschivezi si vei avea reactii de tipul „azi n-am chef/timp” sau „ma apuc de maine”, „fac o pauza” etc. Autosabotarea este conectata, potrivit specialistilor, la un complex interior care ne impiedica sa ne schimbam. E important sa stii acest lucru, ca sa poti evita capcana pe care ti-o intinzi fara sa vrei.

Ramai pe pozitie

Oricat de esoteric ar suna, in definitiv, realizarea unui obiectiv tine de „putera mintii”. Mai exact, de capacitatea de a indrepta in mod constant gandurile si energia catre scopul propus. De altfel, studiile au demonstrat ca nu ne putem schimba obiceiurile fara a ne corecta modul de gandire. Invesigatiile imagistice cerebrale au aratat ca modul de gandire in tipare duce la formarea unui comportament nou. Procesul dureaza aproximativ 18-21 de zile, in care „se batatoresc” noi cai neuronale care fac posibila implementarea schimbarii.

Cauta echilibrul

Fereste-te de abordarile radicale „nu mai mananc paine”, „nu mai pun gura pe carne” sau „fara cola”, „fara grasimi”, „fara zahar” etc. Numic nu te va face sa poftesti mai mult la ceva anume decat decizia de a nu mai consuma deloc alimentul sau bautura in cauza. Un pic de zahar si o portie ocazionala de cartofi prajiti n-a omorat si nici ingrasat pe nimeni.  Fa apel la mai mult autocontrol si nu exagera in nicio privinta. Tine mite, bunul simt si moderatia sunt cele mai bune cure se slabire din lume.

Calitate contra cantitate

Daca vrei un corp mai frumos si o sanatate mai buna, incepe prin a alege sa mananci mai putin, dar mai bun, chiar daca va trebui sa scoti mai multi bani din buzunar. Merita – corpul tau este templul tau. Apropie-te de alimente cu ochii deschisi. Citeste etichetele, opteaza pentru ingrediente de calitate superioara si invata sa obtii mai multa placere cand mananci:  savureaza gustul, mirosul si experienta momentului.

Bucura-te de fiecare pas inainte

Nu lasa autocritica sa te deturneze din drumul tau. Erorile, slabiciunile, esecurile, chiar si momentele de umilire sunt in trecut si ele fac parte din porcesul de invatare. Acum, nu are niciun rost sa te torturezi, gandindu-te la ele. Felicita-te, in schimb, pentru firecare progres realizat. Entuziasmul genereaza entuziasm si te mentine in conectat la obiectivul tau.

Mult succes si un an nou fabulos!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu