Beneficiile prunelor

Timp estimat de citire2 minute, 29 secunde

Au o aroma incantatoare, se gasesc peste tot si sunt surse excelente de vitamine in aceasta perioada a verii – da, despre prune este vorba! Gustul placut, textura suculenta si caloriile reduse fac ca prunele sa fie o gustare minunata de vara, cu beneficii atat pentru sanatate, cat si pentru papilele gustative. Haideti sa descoperim impreuna care sunt beneficiile prunelor!

Descopera care sunt beneficiile prunelor pentru sanatatea ta si a familiei!

Prunele gustoase sunt fructe de sezon, asa ca profita de proprietatile lor nutritive cat mai curand si nu astepta sa le consumi pe cele de import, mai putin aromate si mult mai scumpe. Atat prunele proaspete, cat si cele uscate (pe care vei incepe sa le gasesti din toamna), au un continut mare de fitonutrienti unici cu rol antioxidant, ce au fost subiectul mai multor studii stiintifice.

Ce vitamine si minerale contin prunele

Pe langa fenolii cu rol antioxidant, prunele sunt surse foarte bune de vitamine si minerale esentiale pentru sanatatea organismului la orice varsta. In plus, sunt sarace in grasimi, motiv pentru care Asociatia Dietetica Americana recomanda ca in retetele de patiserie, jumatate din unt, ulei sau margarina sa fie inlocuita cu piure de prune, pentru ca produsul final sa fie mai dietetic.

O suta de grame de prune au doar 46 de calorii si multe vitamine si minerale bune pentru sanatate, precum:

  • Vitamina C:  16% din DZR (doza zilnica recomandata). Conform Asociatiei Dietetice Americane, vitamina C ajuta la mentinerea sanatatii gingiilor, ajuta la absorbtia fierului si este un antioxidant important.
  • Potasiu: 4% din DZR. Potasiul este un mineral ce te ajuta sa-ti mentii sub control tensiunea arteriala si riscul de a suferi un infarct, de aceea este esential sa-l incluzi in dieta ta zilnica.
  • Fibre: 6% din DZR. Esentiale pentru o digestie sanatoasa, fibrele te ajuta sa-ti mentii sub control foamea, dar si sa previi sau, daca este cazul, sa tratezi constipatia. Tot fibrele pot diminua absorbtia de colesterol in organism si pot reduce riscul de afectiuni cardiovasculare.
  • Vitamina A: 7% din DZR. Vitamina A este o vitamina esentiala solubila in grasime, de care organismul tau are nevoie pentru a mentine sanatatea ochilor, cresterea si dezvoltarea, sanatatea oaselor, sistemul imunitar si cel reproductiv.

Beneficiile prunelor

Beneficiul principal al consumului de prune proaspete, dar si uscate, este continutul mare de antioxidanti, ce iti protejeaza organismul de actiunea nociva a factorilor de mediu. Fenolii pe care ii contin prunele sunt antioxidanti puternici ce protejeaza celulele creierului (neuronii) si intreg organismul. De asemenea, prunele contin suficienta vitamina C cat sa contribuie la absorbtia fierului in organism, la stimularea imunitatii si la mentinerea sanatatii pielii.

Un studiu publicat in Archives of Ophtalmology arata ca prunele, asemenea altor fructe, te protejeaza de degenerarea maculara cauzata de imbatranire, motivul principal pentru care seniorii isi pierd vederea. Studiul citat de publicatia de specialitate a fost realizat pe 110.000 de femei si barbati, iar cercetatorii au evaluat efectul consumului de fructe si legume – fructele, inclusiv prunele, au fost corelate cu o incidenta mai mica a degenerarii maculare.

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate