Dieta Sugar Busters

Timp estimat de citire2 minute, 44 secunde

Mai mult decat o dieta, Sugar Busters reprezinta in esenta un stil nutritional de viata. Eliminarea zaharului din alimentatie este principiul de baza al acestui regim de slabit. Cei patru autori ai dietei sunt: H. Leighton Steward, dr. Morrison C. Betheea chirurg cardio-vascular, dr. Samuel Andrews medic endocrinolog si dr. Luis Balart medic gastroenterolog.

Principiile dietei
Exista, evident, o explicatie stiintifica a acestei diete. Ideea principala este ca zaharul determina producerea de insulina, care stopeaza procesul de slabire. Este promovat un regim alimentar bazat pe 30% proteine, 40% grasimi si 30% glucide, pentru o perioada de cel putin doua saptamani. Numarul de calorii este astfel redus la 1200 pe zi. Trebuie eliminate toate dulciurile din alimentatie, precum si anumite fructe si legume bogate in zaharuri.

Explicatia stiintifica
Mesele bogate in carbohidrati (in care zaharul este alimentul de baza) cresc rapid nivelul glucozei din sange. Aceasta trebuie metabolizata, iar organismul va secreta in exces insulina. In loc ca glucoza sa fie transformata in glicogen, o sursa energetica pentru organism, ea va fi stocata sub forma de grasime. Astfel, insulina in exces determina aparitia zonelor de grasime de la nivelul taliei, abdomenului si coapselor. De aceea, o masa saraca in zahar si bogata in proteine, asa cum prevede dieta Sugar Busters, va determina cresterea glucagonului, celalalt hormon secretat de pancreas, care intervine in mobilizarea grasimilor ce au fost stocate, asa cum am explicat mai sus. Cu alte cuvinte, glucagonul arde grasimile care au fost depuse in urma unui stil de viata alimentar bogat in zahar. Mai mult decat atat, inventatorii acestei diete afirma ca mentinerea unei nevoi scazute de insulina, prin suprimarea zaharului din alimentatie, poate preveni aparitia diabetului zaharat de tip II si a obezitatii.

Controversele dietei Sugar Busters
Dieta a determinat o serie de reactii in lumea medicala. Exista autori care afirma ca organismul nu poate face diferenta intre glucidele care exista in mod normal in alimente si cele care sunt adaugate prin procesele tehnologice, deci suprimarea lucida a alimentatiei pe baza de zahar nu ar folosi cu adevarat. Alti autori `si exprima ingrijorarea fata de cantitea crescuta de proteine pe care o prevede aceasta dieta. Se stie ca alimentatia excesiv proteica favorizeaza aparitia gutei, precum si a problemelor renale, hepatice, a starilor de slabiciune si fatigabilitate.

Alimente permise
– carnea slaba;
– pestele si fuctele de mare;
– ouale;
– alunele si untul de alune;
– maslinele si uleiul de masline;
– laptele degresat, iaurtul si smantana degresata, fara adaosuri de zahar;
– maioneza si alte sosuri dressing fara adaos de zahar;
– indulcitorii artificiali.

Alimente interzise
– painea alba;
– pastele;
– orezul;
– produsele fainoase si produsele de patiserie;
– cartofii si chips-urile;
– zaharul si orice produs in care se adauga zahar;
– gemurile, jeleurie, marmeladele, budincile;
– bananele, in special cele coapte;
– strugurii;
– ananansul;
– stafidele;
– mierea;
– siropurile;
– dressingurile pentru salate sau alte sosuri cu adaos de zahar;
– bauturile din fructe cu adaos de zahar;
– alimentele de tip fast-food.

 Alimente permise cu moderatie
– sucurile din fructe proaspat stoarse;
– bauturile indulcite cu indulcitori artificiali;
– ciocolata cu continut crescut de cacao, cel putin 60%;
– fructele pasate;
– morcovii;
– untul, smantana si branza;
– bauturile pe baza de cofeina;
– cantitati mici de inghetata neindulcita.
 

Dr. Ramona Popescu
Medic medicina de familie

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu