5 strategii pentru a slabi, care n-au de-a face cu vointa

Timp estimat de citire1 minut, 45 secunde

Vizualizarea viitorului sine

Cercetari disparate din economie si psihologie au constatat ca, desi, de obicei, oamenii sunt mai tentati de recompensele imediate decat de cele de mai tarziu, imaginarea propriei persoane in viitor consolideaza motivatia pentru insusirea comportamentelor de protectie. In cadrul unui experiment derulat la Universitatea Stanford, SUA, oamenii de stiinta au prezentat subiectilor reprezentatii virtuale ale corpului lor – mai zvelte sau cu mai multe kilograme – , in functie de tipul si cantitatea de activitate fizica practicata. In consecinta, acestia au exersat mai mult decat cei din grupul de control, care nu au vazut astfel de proiectii.

Expertii ne asigura ca putem reduce substantial apetitul pentru alimentele nesanatoase – gogosi, cartofi prajiti, fast-food etc. –, gandindu-ne la efectele negative ale consumului lor, asa cum ar fi cresterea nivelului de trigliceride, numarul mare de calorii sau lipsa de energie.

Renuntarea la pozitia de adversitate

O hiba fundamentala a vointei este ca transforma fiecare alegere intr-o lupta: esti tu impotriva dorintelor/placerilor tale. Aceasta batalie fara sfarsit este total contraproductiva, intrucat conduce la erodarea autocontrolului. Mai mult decat atat, te copleseste cu sentimente de vinovatie si rusine la orice alunecare minora, pregatind astfel terenul pentru esec. Daca nu-ti vei aduce corpul si mintea in aceeasi echipa, nu vei izbandi in ceea ce ti-ai propus.

Imbinarea utilului cu placutul

O solutie pentru a grabi formarea unui obicei nou este sa-l asociezi cu ceva placut. Atunci cand un comportament este satisfacator, creierele noastre raspund prin eliberarea de dopamina, un neurotransmitator implicat in aparitia placerii si trairilor pozitive, intarind astfel dorinta de a repeta experienta. De pilda, te poti uita la serialul preferat in timp ce te antrenezi pe bicicleta statica sau faci un set de exercitii simple: fandari, genuflexiuni, rasuciri etc. Exista o multime de modalitati de a face astfel de asocieri. Tine de tine sa gasesti formula care sa functioneze pentru tine.

O cercetare recent realizata la Universitatea din Minnesota, SUA, a stabilit ca nivelul furiei, tristetii si anxietatii scade in cateva minute la fel de mult, indiferent daca: 1) mancam ce ne place; 2) mancam o gustare neutra, asa cum ar fi un baton de cereale; 3) nu mancam nimic.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate