Cum sa-ti masori corect portiile de mancare

Cum sa-ti masori corect portiile de mancare

Cand vrei sa slabesti, te confrunti zi de zi cu tentatii culinare si, uneori, le cedezi. Important este ca a doua zi sa revii la dieta si sa nu te mai minti singur, spunandu-ti ca gusti doar “un pic” de ciocolata si ajungand s-o devorezi pe toata. Invata de la noi cum sa-ti controlezi portiile de mancare!

Portiile de mancare din restaurante, fie ele fast sau slow food, sunt uriase in comparatie cu acum 20-30 de ani. Ne-am obisnuit sa mancam exagerat de mult, de aici si epidemia de obezitate din ultimele decenii! Pentru a combate aceasta tendinta exagerata de ingrasare, din ce in ce mai multi specialisti recomanda reintoarcerea la stilul de a manca de odinioara – multe verdeturi, ore fixe de luat masa si portii limitate.

Uita de meniurile XL din restaurantele de tip fast-food si ghideaza-te dupa trucurile noastre pentru a-ti da seama cum se masoara corect portiile de mancare! Cand ti se serveste o portie dubla sau chiar tripla fata de ceea ce trebuie sa consumi tu pentru a slabi si a fi sanatos, nu te simti obligat sa “cureti” farfuria. Limiteaza-te sa mananci o portie medie, suficienta pentru a te satura.

Pentru ca uneori nu ne este la indemana sa cantarim alimentele si nu in meniurile tuturor restaurantelor este trecut gramajul fiecarei portii, te poti ghida dupa trucurile noastre:

  • O portie de friptura are, aproximativ, dimensiunea unui pachet de carti de joc si cantareste in jur de 100 g.
  • O portie de peste nu trebuie sa fie mai mare ca o palma si cantareste in jur de 100 g.
  • O portie de seminte de dovleac, migdale sau fistic crud nu trebuie sa depaseasca 23 de bucati (40 g).
  • O portie de struguri nu depaseste 20 de boabe si are in jur de 80 g.
  • O portie sanatoasa de salata ar trebui sa incapa intr-o cana si sa aiba cel mult 150 g.
  • O portie de legume sote inseamna o cana si, la fel ca in cazul salatei, sa nu cantareasca mai mult de 150 g.
  • O portie de branza are dimensiunea a trei cubulete mici (doar putin mai mari ca zarurile) si cantareste in jur de 50 g.
  • O felie de tort nu trebuie sa depaseasca dimensiunea unui pachet de carti (aproximativ 100 g).
  • O portie de miez de nuca este sanatoasa, gustoasa si nu are mai mult de 40 g sau 7 jumatati de miez de nuca.
  • O portie de capsuni nu depaseste 12 bucati sau 150 g.
  • O portie de paste inseamna aproximativ o cana si cantareste in jur de 120 g.
  • O portie de piure de cartofi trebuie sa fie cel mult de dimensiunea unui bec mediu si sa nu cantareasca mai mult de 100 g.
  • O portie de masline inseamna aproximativ 5 bucati de dimensiune medie (20 g).
  • O portie corecta de cartofi prajiti nu este nici pe departe de dimensiunea portiilor uriase din fast-food, ci insumeaza cel mult 10 bucati.
  • O portie de supa incape intr-o cana si cantareste in jur de 150 ml.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.

* Disclaimer: Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Pentru a aduga un comentariu trebuie sa fii autentificat:
Login
Titlu articol:
Cum sa-ti masori corect portiile de mancare
Alte articole din aceeasi categorie
S-ar putea sa iti placa si:
Menține-te în formă cu produsele
logo catena
catena