Top 5 vegetale bogate în fibre

Dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva

Timp estimat de citire2 minute, 48 secunde

Pentru ca procesele digestive să se desfășoare normal, organismul are nevoie de o alimentație bogată în fibre. Acestea sunt nutrienți de tipul carbohidraților, având un rol esențial în funcționarea optimă a tractului digestiv. În plus, dacă te confrunți cu problema kilogramelor în plus, alimentele bogate în fibre te pot ajuta să ajungi la silueta mult dorită.

Una dintre explicațiile acestui fenomen este faptul ca fibrele ajută la apariția senzației de sațietate și la menținerea acesteia pe termen lung. În cele ce urmează îți vom prezenta topul alimentelor bogate în fibre. Ne vom axa asupra acelor alimente care te vor ajuta să combați problemele digestive (de tipul constipației), dar nu vom neglija nici celelalte beneficii ale fibrelor asupra organismului.

Tărâțele (porumb, grâu, ovăz)

Sunt o variantă excelenta pentru a beneficia de valoarea nutritivă a fibrelor. În plus, acestea conțin o cantitate importantă de vitamine (complexul B) și minerale (magneziu, sodiu, potasiu etc.). Tărâțele pot fi consumate dimineața, având efect laxativ și detoxifiante. Cura cu tărâțe ar trebui ținută 2-3 luni, fiind pentru mulți o modalitate de a scăpa de neplăcuta constipație. În plus, persoanele care țin această cură pot scăpa de kilogramele în exces, ajungând la silueta mult dorită.

Avocado

Este un fruct extrem de gustos ce poate fi consumat în salate sau sub formă de piure. Alături de grăsimile vegetale sănătoase, avocado conține o cantitate importantă de fibre, vitamine și minerale. La 100 g de fruct acesta poate oferi aproximativ 6, 7 g de fibre, ceea ce reprezintă în jur de 18% din doza zilnică recomandată. Îmbunătățirea digestiei, scăderea colesterolului și combaterea stresului oxidativ prin conținutul de vitamine sunt doar câteva din beneficiile consumului de avocado.

Semințele de floarea-soarelui

Pot fi consumate ca atare sau adăugate în salate pentru a da savoare acestora. Datorită conținutului bogat în fibre, vitamine (E, B1, B6), seleniu, potasiu și magneziu semințele de floarea-soarelui reprezintă gustarea ideală. Consumul unei porții de 100 g poate aduce până la 9 g de fibre. Datorită antioxidanților, semințele de floarea-soarelui pot ameliora procesele inflamatorii din organism. În plus, cei care consumă semințe de floarea-soarelui vor digera mai ușor diverse alimente.

Lintea

Este una dintre cele mai gustoase surse de proteine de origine vegetală. Totodată, lintea este considerată un aliment cu grad nutrițional A deoarece mai conține fier, magneziu și fosfor. 100 g de linte va oferi aproximativ 8 g de fibre. Lintea poate fi gătită în numeroase feluri și combinată cu diverse mirodenii sau alte legume pentru un plus de savoare.

Nucile

Reprezintă o gustare sănătoasă și extrem de gustoasă. Acestea pot fi puse în prăjituri sau consumate ca atare în salate. Având un conținut bogat în fibre, acid folic, vitamina A, K, magneziu și acizi grași Omega-3, nucile sunt considerate un aliment cu valoare nutritivă înaltă. Consumul acestora poate ajuta la menținerea unei greutăți în limite normale, cât și la reglarea digestiei. Mai mult decât atât, prin cantitatea de fibre pe care o aduc organismului nucile pot ameliora bolile de stomac și intestin și pot reduce riscul de diabet zaharat.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

medic primar medicina sportiva

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate