Dieta Whole30, restrictiva, dar eficienta

Timp estimat de citire2 minute, 34 secunde

Persoanele care au urmat aceasta dieta au declarat ca, la finalul ei, pe langa scaderea ponderala, au observat cel putin unul din urmatoarele aspecte: ameliorarea si chiar disparitia problemelor digestive; reglarea tranzitului intestinal; cresterea nivelului de energie; disparitia acneei; imbunatatirea calitatii somnului si a starii generale.

Fara cantar!

Oricat de mare ar fi tentatia, va trebui sa ocolesti cantarul timp de 30 de zile. Este o alta regula fundamentala a acestei diete. De ce? Pentru ca atunci cand te concentrezi pe evolutia greutatii corporale, cresti starea de frustrare si, in plus, treci cu vederea celelalte transformari de ordin fizic si psihic prin care treci. Autorii Whole30 incurajeaza adeptii dietei sa se cantareasca inainte si dupa terminarea ei. Rezultatele vor fi ca un premiu pentru  eforturilor depuse.

Exemplu de meniu saptamanal

Luni

Mic dejun: salata de fructe proaspete si o cafea, fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: o mana de nuci si migdale;

Pranz: o portie de peste la cuptor cu legume;

Gustare nr 2: un fruct, la alegere;

Cina: o portie de carne la gratar si salata din legume de sezon.

Marti

Mic dejun: 2 oua fierte, cafea fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: smoothie de fructe si legume;

Pranz: o portie de peste cu legume la gratar;

Gustare nr 2: un fruct;

Cina: o portie pui la gratar, insotit de anghinare.

Miercuri

Mic dejun: omleta din 2 oua si un pahar de lapte de migdale, fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: o mana de fructe uscate;

Pranz: supa de legume si o portie de pui la gratar;

Gustare nr 2: un fruct;

Cina: o portie de somon la gratar cu cartofi natur.

Joi

Mic dejun: o banana si o cafea, fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: smoothie de verdeturi si legume;

Pranz: o portie de carne de curcan la gratar cu legume preparate la aburi;

Gustare nr 2: o ceasca de ceai verde, fara zahar adaugat;

Cina: o portie de peste cu legume la cuptor.

Vineri

Mic dejun: salata de fructe proaspete, cafea fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: legume crude, dupa gust (ardei, morcov etc.);

Pranz: o portie de carne pui la gratar cu salata verde, imbogatita cu seminte de dovleac si fructe uscate;

Gustare nr 2: un fruct;

Cina: legume la gratar cu omleta preparata numai din albusuri de ou.

Sambata

Mic dejun: salata de fructe proaspete, cafea fara zahar adaugat;

Gustare nr 1: smoothie de verdeturi si legume;

Pranz: o portie de carne de curcan la gratar cu legume preparate la aburi;

Cina: supa de varza kale si o portie de inele de calamar la cuptor;

Duminica

Mic dejun: doua oua fierte si un pahar de lapte de migdale;

Gustare nr 1: legume crude;

Pranz: o portie de peste prajit sau copt cu garnitura de legume;

Gustare nr 2: salata de fructe proaspete;

Cina: o portie de carne de pui la gratar cu salata mixta, imbogatita cu nuci de pin si seminte de dovleac.

Dieta Whole30 schimba modul in care te gandesti la mancare. Iti modifica obiceiurile si poftele, ajutandu-te sa restabilesti o relatie emotionala sanatoasa cu alimentele si cu corpul tau. Are potentialul de a schimba felul in care vei manca pentru tot restul vietii.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate