Dieta Whole30, restrictiva, dar eficienta

Timp estimat de citire2 minute, 52 secunde

Este una dintre cele mai populare diete ale momentului, cu o comunitate in continua crestere in mediul online. O dovada convingatoare in acest sens sunt milioanele de utilizari ale hashtagului #whole30 si ale diverselor sale variatiuni atat pe Facebook, cat mai ales pe Instagram.

Promite sa te elibereze de povara kilogramelor in plus, prin reactivarea metabolismului si resetarea relatiei cu mancarea. Totul in doar 30 de zile. Aceasta a fost conceputa inca din 2009 de Melissa si Dallas Hartwig, doi nutritionisti americani, fosti soti, insa, de-abia in ultima vreme a urcat in topul programelor de slabit in voga. In buna parte, datorita povestilor de succes facute publice pe retelele sociale. De altfel, potrivit autorilor ei, 88% dintre cei care au reusit sa o tina pana la capat si-au atins obiectivele.

Principiile de baza

Mai mult decat un simplu regim de slabire, dieta Whole30 tinteste eliminarea obiceiurilor alimentare care ne pot pune in pericol nu doar silueta, ci si buna functionare a organismului, influentandu-ne in mod negativ starea generala. Pe scurt, timp de o luna, privilegiaza alimentele integrale, neprocesate – de unde si denumirea dietei. Printre acestea se numara fructele, legumele, verdeturile, carnea de pasare, fructele de mare, pestele, ouale, semintele si nucile, uleiurile de masline, nuci, migdale, untul de cocos, de migdale, macadamia, ierburile aromatice si mirodeniile. Scopul trebuie sa fie favorizarea felurilor de mancare preparate cat mai simplu si cu foarte putine ingrediente – toate usor pronuntabile. Pe langa faptul ca asigura o digestie usoara si o absorbtie optima a substantelor nutritive la nivel intestinal, acestea mai fac un lucru important: permit reeducarea papilelor gustative, ceea ce este esential in procesul de scadere ponderala, intrucat descurajeaza aparitia chinuitoarelor pofte de dulciuri.

Reguli de urmat

Dieta Whole30 impune o disciplina de fier. Si asta pentru ca exclude o multime de produse de care e posibil sa-ti fie foarte greu sa te tii departe. In plus, nu admite nicio abatere cat de mica. Daca, pe parcursul celor 30 de zile, se intampla, pana si o singura data, sa consumi ceva din lista celor interzise, trebuie s-o iei de la capat. Asadar, mare atentie la neatentie!

Deoarece este destul de restrictiva, dieta Whole30 nu este indicata persoanelor care se confrunta cu probleme de sanatate. In cazul in care suferi de vreo afectiune, inainte de a opta pentru aceasta cere sfatul medicului, pentru a evita riscul unor eventuale complicatii. 

NU ai voie sa pui gura pe:

  • Zahar, real sau artificial. Citeste cu atentie toate etichetele si evita produsele care contin orice tip de zahar adaugat, inclusiv indulcitori naturali: sirop de artar, sirop de agave, miere, stevia, xylitol etc
  • Bauturi alcoolice. Nu e permisa folosirea lor nici macar in retete!
  • Aici sunt incluse toate produsele derivate din grau, secara, orz, ovaz, porumb, orez, mei, bulgur, sorg, dar si pseudo-cereale, asa ca amarantul, quinoa sau hrisca.
  • Din aceasta categorie fac parte fasolea (alba, rosie, neagra, pinto, fava etc.), mazarea, nautul, lintea, soia, arahidele si toate produsele derivate.
  • Sunt puse la idex toate produsele din lapte de vaca, oaie sau capra, inclusiv variantele lor dietetice, asa ca iaurtul, urda si kefirul cu continut redus de grasimi.
  • Conservanti si potentiatori de gust.In cosul de cumparaturi nu trebuie sa ajunga niciun produs care are in compozitie caragenan, monoglutamat de sodiu (MSG sau E621) sau sulfit

(!)La o prima vedere, sub incidenta acestor reguli intra toate produsele de panificatie, patiserie, cofetarie, junk si fast-food, pizza, pastele, clatitele, inghetata, sosurile, mezelurile si aproape tot ce vine din industria alimentara.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate