Copilul tău este supraponderal? Ce este de făcut

Timp estimat de citire4 minute, 20 secunde

Dacă în numărul trecut al revistei am analizat care sunt principalele cauze medicale care duc la îngrăşarea copiilor, acum vom vedea ce trebuie să faci în cazul în care copilul tău suferă de supraponderalitate sau obezitate. Nu amâna să iei atitudine, pentru că un număr prea mare de kilograme în plus pot duce la depresie, cauzată de bullying şi de încredere scăzută.

Pentru a avea o viaţă socială normală şi rezultate bune la învăţătură, un copil trebuie să aibă încredere în el. Dacă cel mic este supraponderal, trebuie să iei rapid atitudine şi să îl ajuţi să îşi schimbe stilul de viaţă. Cât de greu sau de uşor va fi acest lucru depinde de mai mulţi factori, printre care şi cât de bine răspunde la schimbări sau cauzele medicale care au dus la acumularea de kilograme, situaţia din urmă impunând strategii diferite.

Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), la nivel global, numărul copiilor supraponderali sau obezi a crescut de la 32 de milioane în 1990, la 41 de milioane în 2016. Cei mai mulţi trăiesc în ţările în curs de dezvoltare, creşterea fiind cu 30% mai mare decât în ţările deja dezvoltate. În aceste condiţii, autorităţile din mai multe ţări au redactat o serie de măsuri esenţiale în cazul copiilor cu obezitate.

Fii un model demn de urmat

Nu uita că puterea exemplului este extrem de importantă în cazul copilului tău. Este important să ai o alimentaţie corectă, să fii activ şi, în general, să ai un stil de viaţă sănătos. Schimbările în stilul de viaţă al copilului au o şansă mult mai mare de succes dacă sunt urmate de întreaga familie!

Trebuie să fie mai activ

Recomandările specialiştilor arată că un copil are nevoie de aproximativ 60 de minute de activitate fizică pe zi. În cazul celor supraponderali sau obezi, nu este necesară forţarea lor, astfel că timpul de mişcare poate fi fragmentat în reprize de 5 sau 10 minute. Nu îl obliga la un anumit tip de activitate fizică. Lasă-l să aleagă din mai multe variante ceea ce îi place. Astfel, şansele de a face mai multă mişcare cresc.

Ai grijă cum porţionezi mâncarea

… şi pe a ta, dar şi pe a lui! Începe întotdeauna mesele cu porţii mici, dacă mai cere îi mai poţi da ulterior. Nu îl obliga niciodată să termine tot ce este în farfurie, acest sfat din bătrâni fiind extrem de nociv. Pentru un control mai bun al porţiilor foloseşte vase pentru copii, nu îi da să mănânce din farfurii de adulți. Fă un calcul aproximativ al caloriilor pe care le consumă zilnic.

Serviciul Naţional de Sănătate din Marea Britanie atenţionează că obezitatea poate duce la diabet de tip 2, afecţiuni cardiovasculare sau diverse cancere. În plus, un copil cu obezitate are un risc crescut de a deveni un adult cu obezitate.

Alege mâncarea sănătoasă

Greu de preparat din cauza lipsei timpului, mâncarea gătită în casă este un lucru de neegalat în lupta cu supraponderalitatea. Nu uita că cele 5 porţii zilnice de fructe şi legume nu trebuie neglijate. Descurajează consumul de sucuri cu zahăr şi oferă-i celui mic alternative sănătoase, cum ar fi sucuri din fructe sau legume. Dacă te vede bând băuturi carbogazoase, va dori şi el. Dacă te vede mâncând dulciuri, va cere şi el. De aceea educaţia alimentară a celui mic începe, în primul rând, de la tine. Pentru idei de alimente şi reţete sănătoase te poţi inspira cu încredere de pe site-ul www.slabsaugras.ro.

Cât stă la televizor sau la calculator?

Dacă cu ceva ani în urmă copiii îşi petreceau foarte mult timp afară, acum computerele, televizoarele, telefoanele sau tabletele au intrat în topul preferinţelor. Este greu de calculat timpul perfect pe care ar trebui să îl petreacă în faţa unui astfel de dispozitiv, dar sfaturile specialiştilor spun că nu ar trebui să fie mai mult de două ore. Cum somnul este un factor important, nu uita că în camera în care doarme nu ar trebui să aibă acces la vreunul dintre dispozitivele enumerate mai sus. Atenţie, cu cât va dormi mai puţin, cu atât creşte riscul de a consuma mai multe alimente.

Caută ajutor

Dacă simţi că ai scăpat lucrurile de sub control şi greutatea copilului tău este prea mare, trebuie să cauţi ajutor specializat. Un nutriţionist te va îndruma către cei mai buni paşi pentru o alimentaţie şi un stil de viaţă corecte. În final, ai grijă la tentaţiile culinare aduse de sărbători şi încearcă să îl ţii departe de ele.

Conform specialiştilor de la OMS, alăptarea exclusivă la sân, de la naștere până la vârsta de 6 luni, este o modalitate importantă de a împiedica sugarii să ajungă în viitor supraponderali sau obezi.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate