Alimentația pentru ficat gras

Timp estimat de citire4 minute, 42 secunde

Boala ficatului gras, cunoscută și sub numele de steatoză hepatică, este o condiție medicală în care grăsimea în exces se depozitează în ficat. Cel mai des este asimptomatică sau determină puține simptome. Ocazional, persoanele afectate pot resimți stări de oboseală sau durere în partea superioară dreaptă a abdomenului. Complicațiile însă sunt grave. Boala, netratată, poate duce la ciroză, cancer hepatic sau varice esofagiene.

Sunt două tipuri majore de steatoză hepatică: alcoolică și non-alcoolică. Cea non-alcoolică este frecvent diagnosticată la persoanele supraponderale și sedentare ori la cele care consumă alimente procesate. O componentă majoră în managementul acestei afecțiuni, fie că este vorba de cea alcoolică sau non-alcoolică, o reprezintă dieta.

În general, dieta pentru ficatul gras presupune:

  • Multe fructe și legume;
  • Alimente bogate în fibre, cum sunt leguminoasele sau cerealele integrale;
  • Foarte puțin zahăr adăugat, sare, grăsimi trans, carbohidrați rafinați și grăsimi saturate;
  • Eliminarea alcoolului.

O dietă cu puține calorii și săracă în grăsimi te poate ajuta să pierzi în greutate și să reduci și riscul de ficat gras. Ideal, dacă ești supraponderal, ținta ta ar trebui să fie de a pierde 10% din greutate.

12 alimente pe care să le favorizezi când ai ficat gras

Verdețuri

Broccoli are un efect dovedit în prevenirea acumulării de grăsimi la nivelul ficatului. Consumând mai multe verdețuri, precum spanac, varză de Bruxelles, varză kale, urzici, ștevie, poți ajuta și procesul de scădere în greutate.

Tofu

Un studiu recent a demonstrat că proteinele din soia, conținute de tofu (brânză de soia) pot ajuta la reducerea acumulării de grăsimi în ficat.

Pește

Peștele gras, precum somonul, sardinele, tonul sau păstrăvul este bogat în acizi grași Omega-3. Consumat frecvent, poate ajuta la ameliorarea nivelului de lipide din ficat și la reducerea inflamației.

Fulgi de ovăz

Carbohidrații din cereale integrale îți oferă o doză bună de energie. Conținutul de fibre aduce sațietate, ceea ce poate fi de ajutor în menținerea greutății.

Nuci

Pot fi de ajutor datorită conținutului ridicat de Omega-3. Cercetările au descoperit că persoanele care consumă frecvent nuci au ficatul mai sănătos și mai puțin gras.

Avocado

Foarte bogat în grăsimi de bună calitate, se consideră că poate ajuta la încetinirea degenerării ficatului. Este, de asemenea, plin de fibre, lucru care ajută la menținerea greutății.

Laptele și lactatele low-fat

E important să consumi produse cu conținut redus de grăsimi. Nu evita însă lactatele pentru că sunt surse foarte bune de proteine, ci caută variante low-fat.

Semințe de floarea-soarelui

Sunt surse foarte bune de vitamina E, un antioxidant puternic care poate proteja ficatul.

Cafea

Unele studii au demonstrat că băutorii de cafea au ficatul mai puțin afectat de steatoza hepatică decât cei care nu consumă această băutură. Cafeina pare a influența nivelul de enzime hepatice anormale pe care îl au oamenii cu risc de boli hepatice. Nu adăuga zahăr, frișcă sau lapte și nu depăși două cești pe zi.

Ulei de măsline

Consumă-l cu moderație, mai ales în salate. O serie de cercetări au demonstrat și că are un rol benefic în sănătatea ficatului, reducând nivelul enzimelor hepatice.

Usturoi

Nu numai că adaugă aromă mâncării tale, dar diverse studii au demonstrat că suplimentele alimentare cu pudră de usturoi pot reduce greutatea și nivelul de grăsime de la nivelul ficatului.

Ceai verde

Unele date arată că un consum frecvent de ceai verde poate influența absorbția grăsimilor din alimente. În același timp, ceaiul verde are numeroase beneficii bine cunoscute: reducerea colesterolului, efect antioxidant, tonic cerebral.

6 alimente pe care să le eviți dacă suferi de steatoză hepatică

Există anumite alimente pe care să le eviți sau să le limitezi cât mai mult posibil dacă ai boala ficatului gras. Acestea contribuie și la creșterea în greutate, și la creșterea glicemiei.

  • Abuzul de alcool este un factor major în dezvoltarea acestei afecțiuni, dar și în apariția altor boli ale ficatului.
  • Zahărul. Evită dulciurile concentrate, sucurile, prăjiturile etc. Un nivel crescut de zahăr în sânge poate determina creșterea acumulării de grăsimi la nivelul ficatului.
  • Prăjelile. Alimentele prăjite sunt pline de grăsimi și conțin multe calorii.
  • Consumul unor cantități mari de sare poate favoriza retenția de apă. Limitează consumul de sare la 1,5 g pe zi.
  • Pâinea albă, orezul, pastele. Făina albă poate crește nivelul de zahăr din sânge și este lipsită de fibrele benefice.
  • Carnea roșie – conține, de obicei, mai multă grăsime decât cea albă.

Alte sfaturi pentru a ameliora afecțiunea

Fii mai activ! Exercițiile fizice, combinate cu dieta potrivită, te pot ajuta să slăbești și să manageriezi mai bine afecțiunea. Ținta ta ar trebui să fie 30 de minute de mișcarea de intensitate medie în fiecare zi.

Redu colesterolul! Ai grijă la consumul de grăsimi saturate și zahăr pentru a menține valorile colesterolului în limite normale. Dacă dieta și exercițiile nu funcționează, medicul îți va prescrie un tratament special.

Ține diabetul sub control! Diabetul și ficatul gras sunt două condiții care de multe ori apar împreună. Dieta și exercițiile fizice pot ajuta în a le ține sub control pe ambele. Dacă nu funcționează, poți primi tratament medicamentos.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate