8 mituri demontate despre carbohidrați

Timp estimat de citire1 minut, 38 secunde

Cu toate că multe persoane limitează carbohidrații (dietele keto sau low-carb), aceștia rămân macronutrienți esențiali. Reducerea drastică a carbohidraților din alimentație poate cauza scăderea nivelului de energie sau te poate determina să mănânci prea mult.

În realitate, carbohidrații nu trebuie culpabilizați. Când prioritizezi sursele sănătoase, integrale de carbohidrați, cum sunt pâinea integrală, orezul integral, legumele, leguminoasele etc. vei resimți senzația de sațietate și o dorință mai scăzută de a consuma dulciuri sau alte produse nesănătoase. Să demontăm câteva mituri frecvente.

Tipuri de carbohidrați

În funcție de compoziția și impactul lor asupra glicemiei, carbohidrații se împart în două categorii: carbohidrați simpli sau zaharuri (glucoza, fructoza și zaharoza) și carbohidrații complecși sau polizaharidele. Ambele tipuri stimulează secreția de insulină, însă în moduri diferite. Carbohidrații simpli cresc rapid insulina și au efect lipoformator (favorizează îngrășarea), iar cei complecși se absorb lent și determină o secreție insulinică mai diminuată ca amplitudine. Astfel, este furnizată corpului o energie constantă pe tot parcursul zilei, sunt prevenite creșterile și scăderile bruște ale glicemiei și senzația de sațietate este instalată pe o perioadă mai îndelungată.

1. Mitul: “Nu poți slăbi consumând carbohidrați”

Ai auzit probabil pe cineva că “reduce carbohidrații” pentru a slăbi. Însă acesta nu este singurul mod de a scădea în greutate. E adevărat că persoanele care au ținut dieta keto sau low-carb slăbesc în prima fază a dietelor ceva mai mult. Însă poate fi vorba de eliminarea apei, iar kilogramele pierdute pot fi acumulate la loc, odată ce planul strict este abandonat. Să incluzi carbohidrați în planul alimentar de slăbit este mai sustenabil. Alegerea carbohidraților complecși și ajustarea porțiilor de mâncare este întotdeauna o decizie bună.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate