Dieta fara dulciuri: renunta la zaharurile rafinate si scapa de kilogramele in plus

Timp estimat de citire3 minute, 47 secunde

O dieta fara dulciuri pare un adevarat cosmar pentru cei mai multi dintre noi, obisnuiti sa consumam produse zaharoase zi de zi. Insa, la o privire mai atenta, aflam ca zaharul si consumul sau exagerat se numara printre cei mai redutabili inamici ai unei siluete armonioase si ai sanatatii generale – si nu o spunem noi, ci medicii din lumea intreaga. Daca sursele naturale de zahar sunt recomandate in alimentatia zilnica, inclusiv cand vrei sa slabesti, nu acelasi lucru se poate spune despre zaharurile rafinate.

Suntem predispusi genetic sa adoram gustul dulce – in definitiv, zaharurile sunt „combustibil” pentru organismul nostru, fiecare celula a corpului avand nevoie de glucoza pentru a supravietui. Problema intervine insa atunci cand il consumam in exces, fara a fi pe deplin constienti de efectele sale devastatoare asupra sanatatii noastre, de la afectiuni orale la diabet si obezitate, cu toate implicatiile lor.

Dieta fara zahar nu trebuie sa fie un calvar

Este lesne de inteles ca nu iti va fi tocmai usor sa renunti brusc la dulciuri – reactii specifice „abstinentei” isi vor face imediat aparitia, in special daca esti mare consumator de produse zaharoase! In plus, nici realist nu este sa pui punct definitiv, dintr-odata, consumului de dulciuri.

Cel mai bine este sa renunti treptat la produsele cu zahar adaugat – doar ele sunt vizate de dieta fara dulciuri – in ritmul propriu; de pilda, in prima saptamana, propune-ti sa nu mai bei sucuri carbogazoase, apoi poti renunta treptat la ciocolata si produse de patiserie/cofetarie si tot asa.

Alimentatia echilibrata e solutia

Totodata, tine cont de urmatoarele: daca ti-ai propus sa urmezi un astfel de regim alimentar si pentru a elimina niste kilograme extra suparatoare, evita sa compensezi absenta dulciurilor din meniu cu consumul altor produse calorice si nesanatoase. Dieta ta ar trebui, asadar, sa se bazeze pe principiile clasice ale alimentatiei echilibrate: mananca doar atat cat ai nevoie, cate putin din toate, pentru a nu-ti crea frustrari deloc productive! Iar exceptiile se aplica, bineinteles, si in cazul dulciurilor si altor produse cu zahar adaugat: daca simti ca nu mai rezisti fara ceva dulce, „pacatuieste”, dupa care reia-ti bunele obiceiuri alimentare si mergi mai departe.

Alimente permise si interzise in dieta fara dulciuri

Este relativ simplu − un astfel de regim alimentar spune „stop” consumului de produse cu zahar adaugat:

  • dulciuri de orice tip (bomboane, ciocolata, napolitane, prajituri, torturi, patiserie etc.)
  • sosuri dulci
  • gemuri, dulceturi, marmelada
  • bauturi indulcite
  • iaurturi cu fructe
  • fructe si legume la conserva
  • cocktailuri alcoolice si non-alcoolice s.a.

Preferabil ar fi sa te tii departe, macar o perioada, si de miere, sirop de agave si alte produse similare folosite la indulcirea mancarurilor si a bauturilor. In rest, poti consuma carne, lactate, produse fainoase, uleiuri si grasimi, fructe, oleaginoase, seminte, legume si leguminoase (adica inclusiv produse cu continut natural de zahar). In ceea ce priveste alcoolul, ideal este sa consumi cantitati moderate si sa te indrepti catre variante cat mai prietenoase cu sanatatea, cum ar fi vinul rosu (sec sau demisec).

Idei de meniu in dieta fara dulciuri

Dat fiind ca poti manca aproape orice, meniul tau zilnic poate lua orice forma iti doresti. Dar ca sa ai un punct de plecare, care sa te invite sa incerci preparate si retete noi, iti oferim cateva idei de mic dejun, pranz, cina si gustari satioase, prietenoase cu silueta si, mai ales, sanatoase:

Mic dejun

1. Parfait din 200 g de iaurt grecesc simplu cu 1 lingura de nuci tocate, 200 g de afine proaspete, 50 g de cirese, scortisoara si nucsoara;

2. Smoothie verde din telina, castravete, varza kale, salata verde, lamaie si mar;

3. 2 oua ochiuri cu spanac sotat cu ulei de masline, sare si piper si 1 felie de paine din grau incoltit cu putin unt.

Pranz

1. Piept de pui cu chipsuri din cartofi dulci, plus broccoli si conopida gatite la abur;

2. Salata de legume de vara cu branza si dressing light (ulei de masline si otet/zeama de lamaie);

3. Somon cu legume la gratar si orez brun.

Cina

1. Stir-fry de vita cu legume amestecate sotate;

2. Salata de ton cu avocado, sfecla, seminte de dovleac si legume cu frunze verzi;

3. Piept de pui cu conopida si usturoi sotate.

Gustari

1. 1 para si 1-2 linguri de migdale;

2. 100 g de branzica de vaci cu afine si seminte de floarea-soarelui;

3. 1 mar si 2 linguri de unt de arahide neindulcit;

4. 100 g de hummus, cu betisoare de morcov si telina;

5. Un pumn de mix de fructe oleaginoase (nuci, migdale, fistic etc.);

6. 1 iaurt grecesc mic cu capsune proaspete si seminte de chia.

 Dana Saporan

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate