Dieta Keto: meniu pentru 5 zile

Timp estimat de citire2 minute, 30 secunde

Este una dintre cele mai in voga cure de slabire la ora actuala. Si asta datorita rezultatelor extraordinare la care ajung majoritatea celor care o urmeaza. Nu intamplator i se mai spune si dieta care iti transforma organismul intr-o masinarie de ardere a grasimilor. Care sa-i fie secretul? Ne lamurim imediat!

Face parte din categoria dietelor care restrictioneaza consumul de carbohidrati, asa ca Atkins sau LCHF (low carb, high fat – dieta saraca in carbohidrati, bogata in grasimi). Diferenta majora fata de acestea din urma este ca alimentatia in cazul dietei Keto se bazeaza mai degraba pe grasimi, si nu pe proteine. Da, ai citit bine, pe grasimi! Insa nu pe orice tip de grasimi, ci pe unele de calitate. Si asta pentru a induce starea de cetoza.

Ce este cetoza?

Reprezinta un fenomen natural care apare atunci cand organismul, in lipsa glucozei, recurge la depozitele de lipide pentru a sustine functiile vitale. Practic, grasimea este defalcata in energie si un tip de produse moleculare numite cetone sau corpi cetonici – de aici si denumirea de cetoza. Tot acest proces, „orchestrat” de glicemie, insulina si glucagon, are loc atunci cand fie tii post negru, fie mananci foarte putini carbohidrati si cantitati moderate de proteine. Altfel spus, atunci cand urmezi dieta ketogenica.

Cum functioneaza

In conditiile unui aport insuficient de carbohidrati, scade drastic nivelul zaharului in sange. Pentru a regla situatia, intra in joc glucagonul, cel de-al doilea hormon pancreatic, dupa insulina, care insa are efect hiperglicemiant. Mai exact, acesta are rolul de a converti glicogenul stocat in ficat intr-o forma usor de utilizat – glucoza. In momentul in care rezervele de glicogen sunt epuizate, va scadea foarte mult nivelul insulinei si va interveni starea de cetoza, semn ca organismul si-a schimbat sursa de energie si „topeste” grasimi in ritm accelerat.

Mare atentie!

Pentru a ajunge la cetoza, este esential ca nivelul insulinei in sange sa fie foarte mic. Cu cat acesta va fi mai scazut, cu atat numarul de corpi cetonici va fi mai mare. In acest sens, este important de retinut ca nu e suficient sa eviti sursele de carbohidrati (painea, dulciurile, cartofii etc.), ci sa tii sub control si consumul de proteine. O cantitate mare de proteine poate ridica nivelul insulinei si compromite efectul dietei.

Cel mai repede poti declansa starea de cetoza abtinandu-te complet de la mancare o perioada mai lunga de timp. In mod evident, nu poti face acest lucru la nesfarsit si aici intra in scena atat de populara dieta Keto.

Alimente recomandate:

  • carne, mezeluri, foie gras
  • peste si fructe de mare, inclusiv speciile de peste gras
  • oua
  • branza, unt, smantana
  • ulei de nuca, rapita, masline, nuca de cocos
  • avocado, masline, migdale, nuci, fistic
  • legume (150 g/masa)
  • fructe usor dulci (50 g/zi): lamaie, fructe rosii, papaya, pepene verde
  • ciocolata neagra cu peste 85% cacao.

Alimente de evitat:

  • paine, produse de patiserie, cereale, biscuiti
  • paste, orez, cartofi, grau, porumb, quinoa, hrisca
  • fast-food
  • ciocolata cu mai putin de 85% cacao, dulciuri, gem, miere
  • fructe, cu exceptia celor putin dulci
  • sucurile, cu exceptia celor cu 0% zahar

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu