Stres și anxietate: 7 suplimente naturale indicate

Timp estimat de citire3 minute, 55 secunde

Traversăm o perioadă complicată cu toții, atât la nivel individual, cât și colectiv. Pandemia de coronavirus a venit ca un tăvălug și ne-a schimbat radical viețile, obligându-ne să ne adaptăm rapid la un întreg calup de schimbări. În acest context, nivelul de frustrare, stres și anxietate este în multe zile la cote de avarie.

Ca să putem face față acestei noi realități în care am fost proiectați fără vreun drept de apel, trebuie să mobilizăm mai multe resurse interioare pentru a limita efectele distructive ale gândurilor negre și ale emoțiilor negative. De mare ajutor în acest sens ne pot fi discuțiile cu prietenii, lectura unor cărți motivaționale, practicarea meditației, dar și unele suplimente alimentare cu extracte din plante sau vitamine și minerale. Îți prezentăm în continuare unele pe care poți miza cu toată încrederea.

1. Ashwagandha

Cunoscută și cu denumirea mai simplă de „ginseng indian”, Ashwagandha  (Withania somnifera) este un super adaptogen. Ce înseamnă aceste lucru? Că aparține clasei de plante care ajută organismul să se adapteze la stres. Este folosită în medicina Ayurveda de peste 5.000 de ani, fiind foarte apreciată pentru proprietățile neuroprotectoare, calmante și de reglare hormonală. În situațiile de suprasolicitare, cu multă oboseală fizică și psihică acumulată, Ashwagandha crește capacitatea de gestionare a tensiunilor interne și externe prin normalizarea funcțiilor corpului care sunt scoase din echilibru prin stres.

2. Reishi

Reishi este una dintre cele mai apreciate ciuperci din lume. I se mai spune și „Ganoderma lucidum” sau „lingzhi” și e folosit în scop medicinal de mii de ani. În Japonia este inclusă pe lista oficială a remediilor folosite complementar terapiei alopate pentru echilibrarea procesului de diviziune celulară. Reishi este recomandată pentru creșterea tonusului și vitalității, îmbunătățirea funcțiilor cerebrale și susținerea sistemului imunitar. Are efecte benefic excelente în caz de stres, oboseală cronică, insomnie, stări anxioase. 

3. Rhodiola

Pe numele său complet Rhodiola rosea, această plantă are importante efecte tonic-adaptogene, neuroprotectoare și revitalizante. Există dovezi documentate științific potrivit cărora scade răspunsul la cortizol la persoanele copleșite de stres, diminuând epuizarea psihică. În cadrul unui studiu care a investigat efectele extractului de Rhodiola, cei care au luat doze regulate au raportat o schimbare considerabilă în ceea ce privește nivelul perceput de anxietate, stres, furie, confuzie și depresie după doar 14 zile.

4. Sunătoarea

Un loc binemeritat în topul celor mai bune remedii antistres îl are și această umilă plantă cu flori galbene care crește din abundență și pe la noi. O cură cu sunătoare este o soluție de luat în calcul în perioadele mai dificile, în care avem parte de mult stres, nervozitate și irascibilitate, dar și probleme cu somnul. Având un puternic efect calmant, planta se dovedește a fi de ajutor și în atacuri de panică. Studii terapeutice randomizate au scos la iveală faptul că sunătoarea asigură o acțiune comparabilă cu unele medicamente antidepresive.

5. Complexul de vitamine B

Aceste celebru complex vitaminic include  un număr de opt vitamine hidrosolubile, esențiale pentru organism: B1 (tiamina), B2 (riboflavina), B3 (niacina), B5 (acidul pantotenic), B6 (piridoxina), B7 (biotina), B9 (acidul folic) și B12 (cobalamina). Recunoscute pentru beneficiile pe care le aduc pentru sănătatea sistemului nervos, toate aceste vitamine sunt implicate în numeroase alte procese organice, motiv pentru care sunt frecvent utilizat pentru a corecta deficiențele nutriționale la gravide, dar și pe cele apărute în cadrul unor afecțiuni. În ceea ce privește efectele asupra stresului, studiile au arătat că suplimentarea aportului de B-uri conduce la îmbunătățirea capacității de concentrare și atenuarea oboselii psihice. În mod cert, acestea constituie o super hrană pentru creier!

6. Magneziul

Fiind unul dintre cele mai abundente minerale din organism, magneziul joacă un rol important și într-o serie de procese care interferează cu răspunsul organismului la stres și anxietate. Un raport de dată recentă, realizat pe baza unor descoperiri făcute în 18 studii independente, a stabilit că magneziul reduce anxietatea generalizată, anxietatea postpartum, anxietatea ușoară și anxietatea din timpul sindromului premenstrual.

7. Maca

Această legumă rădăcinoasă originară din Anzii Peruvieni este considerată pe bună dreptate drept superaliment. Deoarece s-a făcut cunoscută în principal datorită proprietățile energizante și de revigorante, i se mai spune și „ginseng andin”. Sub formă de extract, maca ajută la echilibrarea stării de spirit, prin stimularea acțiunii serotoninei și a acetilcolinei la nivel cerebral. În plus, prin compușii activi pe care-i conține contribuie la protejarea neuronilor de efectele nocive produse de radicalii liberi.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate