Anti-stres si anti-oboseala: 5 smoothie-uri pe care te poti baza

Timp estimat de citire3 minute, 7 secunde

Delicioase, hranitoare si usor de preparat, smoothie-urile reprezinta o optiune excelenta atunci cand esti pe fuga si ai nevoie de un implus de energie. Asigura o portie concentrata de substante biologic active, nutritive si revitalizante, avand pentru organism efectul ploii in desertul Atacama.

Suntem intr-o perioada a anului cu multe proiecte de realizat, in care resursele fizice, psihice si emotionale iti sunt exploatate la maximum. Ca sa nu ajungi la epuizare, acorda importanta cuvenita prioritizarii si planificarii activitatilor si mai ales nu neglija sa-ti reincarci cu regularitate „bateriile”. Pentru ca sunt o sursa generoasa de antioxidanti si alte nutrimente esentiale, smoothie-urile pe care ti le propunem fac o treaba grozava in acest sens. Ba mai mult,  tintesc obiective specifice, iar drept bonus te scapa de pofta de dulce.

Nr. 1 alunga oboseala

Ori de cate ori simti ca te lasa fortele, mizeaza pe proprietatile acestui smoothie. Te va revigora aproape instantaneu. Ingredientul lui secret este ghimbirul, o planta puternic adaptogena, care ajuta corpul uman sa faca fata diverselor dezechilibre.

Mixeaza laolalta: o banana, o mana mica de fructe de padure (proaspete sau congelate), un kiwi, o ramura de patrunjel si un varf de lingurita de pudra de ghimbir sau o bucatica de radacina proaspata.

Nr. 2 „ineaca” stresul

Atunci cand nivelul de stres realizeaza salturi periculoase, trebuie sa actionezi asupra aspectului inflamator si sa urmaresti echilibrarea sistemului nervos. Compozitia acestui smoothie furnizeaza cantitati substantiale de vitamina C si magneziu, doi micronutrienti pe care organismul ii consuma in ritm accelerat in perioadele de suprasolicitare nervoasa. In plus, contine turmeric, cel mai cel dintre condimente in ceea ce priveste virtutile antiinflamatoare.

Mixeaza laolalta: 4-5 capsune (proaspete sau congelate), o mana de migdale inmuiate in prealabil, o lingura de seminte de chia, un varf de lingurita de turmeric si o ceasca de apa.

Nr. 3 stimuleaza digestia

Daca intampini probleme legate de tranzitul intestinal, prepara-ti aceasta licoare. Aduce impreuna renumitele enzime digestive din papaya, fibrele de psyllium, un remediu eficient in caz de constipatie, si gelul de Aloe vera, care actioneaza ca un pansament gastrointestinal.

Mixeaza laolalta: o jumatate de papaya, o crenguta de menta, o lingura de gel de Aloe vera, o lingura de tarate de psyllium si, daca se doreste si un probiotic, o ceasca de kombucha.

Usor si rapid de preparat, aceste smoothie-uri te ajuta sa-ti cresti in mod natural nivelul de energie, concentrare si buna dispozitie.  Le poti consuma atat dimineata, cat si dupa amiaza.

Nr. 4 intareste imunitatea

Pentru a tine la distanta racelile, consolideaza-ti linia de aparare a organismului, savurand pe post de gustare mai multe zile la rand acest smoothie delicios. Aliniaza dintr-un singur foc mai multi aliati redutabili ai sistemul imunitar: vitaminele C si E, beta-caroten, seleniu, zinc etc.

Mixeaza laolalta: un morcov, un kiwi, cateva frunze de rucola, o mana de nuci, seminte de in si seminte de dovleac si o ceasca de apa.

Nr. 5, ideal dupa antrenamente

Ca sa te bucuri de rezultate maxime de pe urma efortului depus in timpul sedintelor de antrenament, nu ezita sa incluzi acest smoothie in rutina ta sportiva pentru o recuperare optima. Rehidrateaza si contribuie la reducerea febrei musculare, fiind bogat in electroliti, proteine si carbohidrati de calitate.

Mixeaza impreuna: o ceasca de lapte de cocos, jumatate de lingurita de pudra de spirulina, o banana si o lingurita de seminte de canepa.

Bine de stiut

  • Nu adauga zahar. Retetele contin fructe, care sunt dulci.
  • Tine cont de faptul ca ai inclus fructe sau nuci in bautura si ajusteaza-ti dieta din restul zilei, astfel incat sa nu faci excese.
  • Mesteca pe indelete fiecare gura de smoothie inainte de a inghiti.

Pentru a beneficia din plin de proprietatile nutritive si curative ale smoothie-urilor, consuma-le imediat dupa preparare, in decurs de aproximativ un sfert de ora.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F