Mai multe fructe și legume = mai puțin stres

Timp estimat de citire:

1 minut, 12 secunde

Prezența fructelor și legumelor în alimentație este benefică atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihică. Un studiu apărut în revista „BMJ Open” vine cu dovezi concludente în acest sens.

Potrivit cercetării, persoanele care mănâncă 3-4 porții de fructe și legume pe zi sunt cu 12% mai protejate de stres decât cele care consumă doar o porție sau deloc. În cazul celor care plusează și includ în meniul zilnic 5-7 porții, reducerea riscului de a suferi de stres e și mai importantă. Mai exact, ei înregistrează o probabilitate cu aproximativ 14% mai mică de a fi copleșite de stres decât adulții care consumă 0-4 porții de legume și fructe pe zi.

Femeile, mai avantajate

În mod curios, efectele par să fie semnificativ mai bune în rândul femeilor. Astfel, față de cele care nu pun preț pe consumul fructelor și legumelor, cele care mănâncă zilnic 5-7 porții se bucură de o protecție împotriva stresului cu 23% mai mare. Autorii studiului precizează că deocamdată nu sunt cunoscute mecanismele exacte care stau în spatele influenței acestor alimente asupra stresului și că pentru descifrarea acestora sunt necesare investigații suplimentare și studii de o amploare mai mare. Oricum ar sta lucrurile, este clar că acum ai un motiv în plus să aduci în meniu mai multe fructe și legume în fiecare zi.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate