Dietele bogate în fructe şi legume îmbunătăţesc sănătatea inimii după doar 8 săptămâni

Timp estimat de citire2 minute, 25 secunde

Consumul fructelor şi legumelor este o componentă-cheie a unei diete echilibrate, existând nenumărate dovezi care-i atestă meritele în ceea ce priveşte menţinerea stării generale de sănătate. O nouă cercetare demonstrează că beneficiile acestuia sunt mai importante de atât, arătând că ajută ţintit la protejarea sănătăţii cardiovasculare.

Atunci când mâncăm fructe şi legume ne gândim că ne facem plinul cu vitamine, minerale şi fibre şi că astfel susţinem buna funcţionare a sistemului imunitar, dar şi a celui digestiv. Ei bine, acest obicei alimentar pare să aibă efecte mult mai extinse, conform unui nou studiu care a evaluat impactul a trei tipuri de diete asupra indicatorilor sănătăţii inimii. Mai exact, cercetătorii au analizat datele în cazul a 326 de persoane adulte care au urmat timp de 8 săptămâni fie dieta DASH (nr – un regim alimentar special creat pentru reducerea tensiunii arteriale), fie o altă dietă bogată în fructe și legume sau o dietă tipic occidentală. Vârsta medie a participanților a fost de 45,2 ani și niciunul dintre aceştia nu a avea istoric de afecțiuni cardiovasculare.

Rezultate promiţătoare

Oamenii de ştiinţă au studiat nivelurile a trei biomarkeri legați de sănătatea inimii la începutul şi la finalul studiului. Iniţial, probele de sânge au fost colectate după un post de 12 ore înainte ca participanții să înceapă dieta, iar apoi chiar în ultima zi a experimentului.

Biomarkerii serici monitorizaţi au fost troponina I de mare sensibilitate (hsTnl), peptidul natriuretic N-terminal pro-B (NT-proBNP) și proteina C-reactivă de mare sensibilitate (hs-CRP). Troponina ajută la reglarea contracțiilor mușchiului cardiac, iar nivelurile excesiv de mari ale acestei proteine ​​pot indica afectarea inimii. Nivelurile ridicate ale proteinei C-reactive în sânge indică existenţa inflamației, în timp ce nivelurile foarte ridicate de peptid natriuretic de tip B sunt un marker al insuficienței cardiace.

Autorii studiului au constatat că nivelurile proteinei C-reactive nu au fost influenţate de niciuna dintre cele trei diete. Surpriza a venit din altă parte. Mai exact, s-a observat că faţă de participanţii care au urmat dieta tipic americană, cei care au urmat fie dieta DASH, fie cealaltă dietă bogată în fructe și legume au prezentat în mod constant concentrații semnificativ mai mici pentru doi dintre cei trei biomarkeri şi anume pentru troponină I și peptidul natriuretic de tip B. Acest lucru, spun cercetătorii, relevă o mai bună sănătate a inimii în cazul acestor persoane.

Foarte important de menţionat este că între grupele care au urmat dieta DASH şi cealaltă dietă bogată în fructe şi legume nu au existat diferenţe în ceea ce priveşte nivelurile acestor doi biomarkeri. De aici şi concluzia că aportul crescut de fructe şi legume au fost, de fapt, factorii cauzali.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate