Dieta și celulita: alimente indicate și care trebuie evitate

Timp estimat de citire3 minute, 37 secunde

Dacă te numeri printre nefericitele „terorizate” de celulită, cu siguranță  trebuie să-ți revizuiești modul de alimentație. De foarte multe ori, reprezintă o condiție indispensabilă pentru combaterea acesteia.

Celulita afectează aproximativ 90% dintre femei, iar ca să înțelegem cum putem scăpa de această problemă, trebuie să știm exact ce reprezintă. Așadar, celulita este un tip de grăsime obișnuită, doar că are o formă neplăcută și, desigur, nedorită. Grăsimea la femei este adunată sub forma unor depozite mici în structuri ale celulelor. În mod normal, aceste depozite se găsesc sub piele, dar în cazul celulitei, ele sunt foarte aproape de piele, de aici și efectul de coajă de portocală.

Cauzele celulitei

Sunt numeroase: consumul mare de calorii, retenția de apă, dereglările hormonale în adolescență, în timpul sarcinii, la menopauză, purtatul unor haine prea strâmte, lipsa mișcării și multe alte obiceiuri nesănătoase.

Cât de importantă este alimentația în această problemă?

Controlul asupra alimentației este de bază în lupta cu celulita, întrucât vizează chiar cauzele celulitei și înlăturarea lor.

Reducerea aportului de calorii. În general, organismului unei femei care nu depune eforturi deosebite îi sunt suficiente circa 1500 calorii pe zi. În mod ideal, aceste calorii ar trebui să provină din alimente cu un conținut mic de grăsimi, bogate în proteine, dar și din fructe și legume.

Eliminarea excesului de apă din țesuturi. Acolo unde există celulită este un țesut cu un număr mare de celule care au capacitatea de a reține apa. Volumul acestor celule crește incredibil, ceea ce reprezintă, de fapt, principala cauză a celulitei la femeile slabe. Deoarece sarea este cea care reține apa în aceste celule, se recomandă reducerea aportului de sodiu și mărirea aportului de apă (8 pahare pe zi).

Consumul de antioxidanți. Fructele și legumele sunt o sursă importantă de antioxidanți. În organismul nostru se duce o luptă continuă între antioxidanți și radicalii liberi (favorizați de tutun, substanțe poluante, radiații solare), rezultatul fiind o întărire a pereților celulelor și implicit a colagenului.

Eliminarea toxinelor. Anumite alimente înlesnesc formarea radicalilor liberi, afectând astfel buna funcționare a sistemului limfatic (cel ce elimină toxinele din organism). Acestea sunt: grăsimile saturate, cafeaua, zahărul, alcoolul.

Ce alimente diminuează coaja de portocală?

Regula de bază în alegerea unei alimentații corecte, care să favorizeze ameliorarea aspectului de coajă de portocală, este optarea pentru hrana care neutralizează procesul de formare a celulitei, precum și evitarea produselor care au efect nociv asupra pielii. Din acest ultim punct de vedere, se reduce proporția sau se elimină în totalitate alimentele care au un conținut mare de glucide (dulciurile în general – bomboane, prăjituri, etc.) și a celor bogate în lipide, respectiv carnea roșie și lactatele grase.

Cât despre alimentele benefice, sunt indicate cele ce conțin proteine, grăsimi sănătoase și fibre vegetale. Proteinele se găsesc în carnea de pui, pește, leguminoase. O importantă sursă de proteine și grăsimi esențiale este peștele gras. Fructul avocado conține grăsimi esențiale care favorizează arderea grăsimilor. Fructele roșii – afinele, zmeura, coacăzele – sunt bogate în antioxidanți. De asemenea, benefice sunt și cerealele integrale: ajută la accelerarea metabolismului și au și antioxidanți. Alimentele diuretice susțin eliminarea apei în exces: pepenele roșu, castraveții, țelina, sparanghelul. Să nu uităm nici de vitamina C. Este valoroasă pentru producerea colagenului. O găsim în cantități mari în citrice, ananas, papaya. Și consumul de lichide are un rol foarte important: 1,5 litri de apă pe zi și chiar mai mult, precum și ceaiuri, supe de legume.

Pentru a avea rezultate notabile, nu numai alegerea meniului este importantă, ci și respectarea unui orar precis. De aceea, un rol major revine reglării meselor (mici și dese, cu gustări între mesele principale, dar fără a se consuma alimente de tip biscuiți, alune, semințe). Se va încerca evitarea pe cât posibil a meselor de seară.

NB: trebuie reținut faptul că, atât separat, cât mai ales împreună, băuturile alcoolice și fumatul influențează negativ o dietă, trebuind să fie eliminate odată cu impunerea unui regim.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate