Beneficiile mersului pe trotinetă pentru adulți

Timp estimat de citire3 minute, 44 secunde

De ceva ani trotinetele sunt o prezență constantă pe străzile din România. Practice și amuzant de folosit, ne ajută să evităm traficul, deplasându-ne rapid și fără să poluăm mediul înconjurător. În afară de asta, beneficiem și de o formă de mișcare specială, pentru că atunci când mergem pe trotinetă utilizăm mai multe grupe musculare și consumăm destul de multe calorii.

Fanii trotinetelor sunt 100% de acord că mersul pe trotinetă e o activitate super-distractivă, iar datorită acestui fapt efortul e aproape neperceput. Și după cum bine știm, sunt mai multe șanse să practici constant o formă de exercițiu fizic care îți aduce satisfacție. Să vedem care sunt beneficiile mersului pe trotinetă. Evident, nu ne referim la trotinetele electrice, care nu aduc vreun beneficiu pentru corp, ci la cele cu care te deplasezi folosindu-te de propriile “baterii”.

Pentru un stil de viață sănătos

Poate fi considerată deplasarea pe trotinetă exercițiu fizic? În mod sigur, da. Poate fi un exercițiu foarte benefic pentru adulții de toate vârstele. Ceea ce contează însă este frecvența. Dacă utilizezi trotineta o dată pe lună, nu poți considera că are vreun impact asupra nivelului tău de activitate fizică. Dar dacă o integrezi în viața ta de zi cu zi, atunci sigur te vei bucura de efectele benefice ale mișcării.

Trotinetă vs bicicletă

Efortul de a te deplasa pe trotinetă este diferit față de cel în care pedalezi. Ciclismul implică musculatura din partea inferioară a corpului, în timp ce partea superioară rămâne rigidă, lucru care poate cauza dureri de spate. Deplasarea pe trotinetă este mai solicitantă, mișcarea fiind mai complexă. Activează suplimentar și musculatura lombară, abdominală, spatele superior și pieptul. În același timp, sunt solicitați mușchii gambelor, coapselor și feselor. Adaugă și beneficiul de a nu avea o șa rigidă, care în timp poate să-ți afecteze sănătatea. În timp ce te deplasezi pe trotinetă, nu uita să alternezi picioarele pentru a nu suprasolicita o singură parte a corpului.

Poate ajuta la slăbit!

Mersul pe trotinetă este un tip de exercițiu cu impact moderat. Așa că nu exagera mergând cu viteză foarte mare pentru că te poți accidenta. Cheia este, cum spuneam, frecvența cu care te plimbi și durata plimbării pentru a stimula consumul caloric.  În timp ce mergi pe trotinetă, pentru a avea parte de un exercițiu eficient de arderea a grăsimilor excedentare, ritmul tău cardiac ar trebui să fie la 60-70%. Durata ideală de plimbare ar trebui să fie de o oră de 4-5 ori pe săptămână. Dacă mergi cu viteza de 18 km/oră poți arde chiar și 400 de kcal, echivalând cu mersul în pas rapid sau cu înotul.  

Plimbări în pante?

La fel ca în cazul benzii de alergare, pentru un efort mai susținut, poți încerca să mergi cu trotineta pe trasee înclinate. Dar trebuie să acorzi un plus de atenție, pentru că oricât de bună calitativ ar fi trotineta nu vei avea aceeași stabilitate și control ca pe bicicletă sau pe un vehicul cu patru roți, mai ales la viteze mari.

Risc scăzut de accidentare și utilizare ușoară

Mersul pe trotinetă nu este doar distractiv și sănătos, este și sigur. Nimic nu doare mai tare ca o accidentare cauzată de un exercițiu sau o activitate de care de-abia te-ai apucat. Te poate determina să renunți și, dacă te vei reapuca, teama va rămâne mereu acolo. Nu e și cazul mersului pe trotinetă, care este simplu de învățat și cu risc de accidentare minim. Un alt mare avantaj al trotinetelor este că te poți deplasa mult mai ușor pe trotuare, spre deosebire de biciclete, în felul acesta evitând pericolul traficului auto.  

Mișcarea face bine…

Când faci mișcare stimulezi secreția endorfinelor și obții o stare de bine unică. Iar când te plimbi pe trotinetă ai șansa să și explorezi împrejurimile și să observi lumea altfel. Este un obicei bun pentru sănătatea ta mentală. Trotinetele sunt potrivite pentru toate vârstele, iar copiii se distrează de minune plimbându-se pe ele. Mersul pe trotinetă poate fi și un mod grozav de a petrece timp cu familia. Gata de plimbare?

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate