Sfatul expertului: „Mănâncă prăjituri, dar cu furculița!”

Timp estimat de citire2 minute, 10 secunde

Veste excelentă pentru toți cei care de dragul siluetei se țineau departe de tarte și prăjituri cu eforturi numai de ei știute. Am primit undă verde pentru consumul deserturilor, cu o singură condiție însă, și anume ca acestea să fie consumate întotdeauna cu furculița.

Menținerea în formă nu trebuie să excludă consumul prăjiturilor! Demonizarea lor reprezintă o strategie contraproductivă pentru controlul greutății pe termen lung, atenționează doctorul Frédéric Saldmann, renumit pentru lucrările sale în domeniul nutriției. În opinia lui, interdicțiile alimentare nu creează decât frustrări: „Legătura simbolică dintre plăcere și mâncare nu trebuie ruptă în mod categoric. Majoritatea dietelor care vizează scăderea în greutate au în comun faptul că încearcă să taie circuitele de recompensă de la nivel cerebral. De aici și eșecul lor în bună măsură. Stabilind o listă de interdicții, acestea nu cresc decât frustrarea de fiecare dată când se trece de linia roșie, ceea ce induce stări de anxietate, iar uneori chiar de depresie. E mai bine să evităm această capcană și să ne permitem să ne bucurăm în fiecare zi cu un fel de mâncare preferat.” În acest sens, el se declară un adept al „derapajelor controlate”.

De ce cu furculița?

Frédéric Saldmann face referire la un studiu al cercetătorilor americani care a demonstrat că atunci când au consumat deserturile cu o furculiță, oamenii au mâncat mai lent, cu mușcături mai mici, decât atunci când au făcut acest lucru cu o linguriță. Fără factorul viteză, putem fi mai atenți la cât mâncăm. „Putem avea un control mai bun asupra cantităților ingerate, mai ales dacă le savurăm în fața unei oglinzi care ne expune propriilor ochi. Astfel, este posibil să slăbești cu un tort în meniul tău în fiecare zi. Aceasta este ceea ce numesc eu derapaj controlat”, explică reputatul medic francez.

Momentul propice pentru consum

Ca să te bucuri în deplină siguranță de desertul preferat, uită de toate preceptele și mănâncă-l la începutul mesei principale. „O prăjitură savurată ca aperitiv  scade pofta de mâncare, prin inducerea secreției de glucokinază. Producția acestei enzime, care ajută ficatul să facă față unui aflux de zahăr, reduce aportul alimentar. Ea semnalează într-un fel că masa a luat sfârșit, chiar dacă, în fapt, aceasta e abia a început”, punctează Saldmann.

Sursa: http://www.leparisien.fr/

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate