Postul intermitent: avantaje pentru sănătate și siluetă

Timp estimat de citire1 minut, 49 secunde

Deși la prima vedere pare o dietă restrictivă, postul intermitent se dovedește a fi o opțiune accesibilă și atractivă pentru scăderea în greutate sau menținerea unei greutăți sănătoase. Mai mult decât atât, oamenii de știință susțin că acest stil alimentar aduce reale beneficii organismului.

Principiul postului intermitent este să nu mănânci nimic sau să reduci considerabil aportul caloric într-o anumită perioadă. Există două tipuri principale de post intermitent.

  • Versiunea 5: 2. Pe parcursul unei săptămâni, mănânci ceea ce-ți dorești timp de cinci zile și limitezi drastic aportul alimentar în celelalte două zile (+ / – 500 kcal).
  • Versiunea 16: 8. Într-o zi, mănânci în mod obișnuit timp de opt ore, urmând să faci o pauză alimentară în celelalte șaisprezece ore. Cu alte cuvinte, în acest interval nu vei consuma absolut nimic în afară de apă.

Mai există unele mici variații, însă, în linii mari, acestea sunt regulile de bază. Scopul? Acționarea unui fel de „comutator metabolic”, pentru a forța organismul să-și extragă energia din grăsimi, ca urmarea a epuizării rezervelor de glucoză. Pentru a face față acestei situații, ficatul sintetizează corpi cetonici din grăsimea stocată, aceștia fiind apoi folosiți ca sursă alternativă de energie pentru celule.

Motive să încerci

O echipă de cercetători de la celebra Universitate Johns Hopkins din SUA a realizat un bilanț al celor mai recente studii care au vizat efectele postului intermitent asupra sănătății, iar constatările pe care le-au făcut sunt încurajatoare. Oamenii de știință au scos la iveală o serie întreagă de beneficii, în special în legătură cu versiunea postului intermitent 16: 8. Mai exact, ei au stabilit că postul intermitent favorizează scăderea în greutate, contribuie la reglarea glicemiei, colesterolului, a tensiunii arteriale, îmbunătățește cogniția, crește rezistența la stres și încetinește evoluția bolilor bolilor Parkinson și Alzheimer. Tocmai de aceea, spun autorii studiului, e indicat ca medicii să se familiarizeze cu această abordare: „De efectele postului intermitent ar putea beneficia o proporție semnificativă dintre pacienții lor”.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate