Mituri despre dietă și siluetă

Timp estimat de citire1 minut, 53 secunde

Nutriția a devenit în ultimii ani un subiect la care, alături de fotbal și politică, se pricepe toată lumea. În acest context propice dezinformării, au ajuns să fie vehiculate mai multe sfaturi și afirmații aproximative sau complet eronate privind alimentația și stilul de viață sănătos.

La ora actuală sursele de informații legate de nutriție sunt foarte variate și, din păcate, de multe ori, de slabă calitate, atenționează specialiștii. Au apărut astfel în conștiința colectivă o serie de reguli în contradicție directă cu ghidurile medicale la zi și dovezile științifice. Le identificăm în continuare împreună cu dr. Mihaela Posea, medic specialist diabet, nutriție și boli metabolice, doctor în medicină, în cadrul Clinicii Smart Nutrition, din București.

Mit nr.1: Nu se combină proteinele cu carbohidrați

Recomandările actuale („healthy eating plate”) sunt ca în cadrul unei mese să includem:

  • Legume;
  • Surse de proteine (fie că vorbim despre proteine de origine animală din carne slabă, lactate, pește, ou, fie că vorbim despre proteine de origine vegetală din fasole boabe, linte, năut, fructe oleaginoase);
  • Carbohidrați (fructe, cereale/paste/orez integrale).

Mit nr.2: Nu se consumă carbohidrați seara

Este o altă credință eronată despre carbohidrați, frecvent vehiculată. Ei bine, aceleași ghiduri medicale precizează că asocierile descrise mai sus ar trebui respectate la fiecare masă, nu doar la micul dejun sau la prânz, iar seara să evităm carbohidrații.

Mit nr.3: Fructele se mănâncă numai dimineața sau numai la 2 ore de la masă

Pe același principiu susținut de ghiduri, nu avem un moment recomandat pentru a consuma fructe; ele pot fi sursă de carbohidrați la orice masă. Mai mult, există studii în care pacienții care suferă de prediabet (au valori ale glicemiei între 100 și 126 mg/dl) au obținut valori mai mici ale glicemiei măsurate la 2 ore de la masă, atunci când au consumat întâi legumele cu sursele de proteine și apoi carbohidrații. Cu alte cuvinte, dacă mâncăm fructele la finalul unei mese, vom obține o creștere mai ușoară a glicemiei decât dacă le-am consuma pe stomacul gol.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate