10 trucuri pentru a reduce colesterolul

Timp estimat de citire1 minut, 54 secunde

Cresterea colesterolului este o problema din ce in ce mai intalnita in societatea actuala. Chiar si cei tineri au colesterolul marit din cauza alimentatiei nesanatoase si a stresului permanent la care sunt supusi.

1. Carbohidratii produc cresteri ale nivelului de LDL-colesterol (“colesterolul rau”).
Pentru ca o salata sa fie mai sanatoasa, inlocuieste crutoanele cu miez de nuca, care au un continut crescut in grasimi polinesaturate (“grasimi bune”), care scad LDL-colesterolul si cresc HDL-colesterolul.
2. Bea vin rosu in loc de cocteiluri! Studiile arata ca o ingestie moderata de alcool poate produce o usoara crestere a HDL-colesterolului („colesterolul bun“). In schimb, tariile sau bauturile alcoolice amestecate cu sucuri de fructe, care contin carbohidrati, nu sunt deloc sanatoase. Vinul rosu contine 10% din carbohidratii unei margarita, de exemplu. De asemenea, vinul rosu contine antioxidanti, flavonoizi, care scad LDL-colesterolul si stimuleaza HDL-colesterolul. Limita este de 2 pahare cu vin pe zi la barbati si 1 pahar la femei.
3. Inlocuieste snacksurile si branza cu alune si soia (boabe fierte, coapte sau tofu).
4. Inlocuieste dressingul pentru salata gata preparat din comert cu suc de lamaie si otet balsamic.
5. Inlatura untul, uleiul prajit, carnea de porc, pielita carnii de pasare din alimentatie.
6. Inlocuieste carnea de vita cu cea de curcan, deoarece carnea de curcan contine pe jumatate grasimile saturate din carnea de vita, aspectul fiind asemanator.
7. Puiul este bun, dar scoicile si pestele sunt si mai bune! Pestele contine acizi omega 3, “sanatosi pentru inima”.
8. Inlocuieste chipsurile cu popcorn (floricele de porumb)! Acestea din urma au cu peste 80% mai putine grasimi saturate si de 2 ori mai multe fibre decat chipsurile de cartofi sau porumb.
9. Inlocuieste iaurtul obisnuit sau cremele de iaurt cu iaurt natural 0% grasime. La fel procedati si cu branza de vaci sau smantana.
10.Printre alimentele interzise se numara:
– Carnurile grase, mezelurile, viscerele, conservele, ouale (este permis doar albusul si nu mai mult de 1-2 galbenusuri/saptamana), pastele fainoase cu oua, fasolea uscata, mazarea uscata.
– Grasimile animale (unt, smantana, frisca, slanina, untura).
Dulciurile interzise:
– toate preparatele cu oua, inghetate, creme cu unt, frisca, prajiturile cu fructe.
– ciocolata si in general dulciurile concentrate.
Sunt permise (dar nu in cantitate mare) dulciurile preparate din albus (spume, bezele), tarte de fructe, gelatine cu fructe, orez cu lapte degresat.

Dr. Zarva Maria
Medic specialist medicina de familie
Medcenter Constanta
0241.620.280
www.medcenter.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu