Top 3 retete dietetice pentru masa de Craciun

Timp estimat de citire4 minute, 0 secunde

Masa de Craciun este prilej de bucurie, de povesti cu cei dragi, dar si de desfatare culinara. Asa-i traditia! Nu-ti propunem sa renunti la ea, ci doar sa modifici putin meniul, introducand preparate mai prietenoase cu silueta, dar si cu sistemul digestiv.

Sa fim seriosi, de Craciun nu e cazul sa te abtii de la a savura mancaruri alese pe motiv ca esti la dieta. Poti, insa, sa faci alegeri intelepte care te vor scuti apoi de saptamani intregi de munca intensa la sala pentru a remedia greselile comise in aceasta perioada. Cum anume? Inlocuind unele preparate cu versiunea lor mai usoara. Uite trei retete dietetice, perfecte pentru masa de Craciun.

Rulada de vitel umpluta cu ciuperci

Desi poate suna complicat, este o reteta simpla si foarte savuroasa. Poate inlocui cu succes friptura traditionala de porc.

Ingrediente necesare: 500-600 g de muschi de vitel, 500 g de ciuperci proaspete, 100 g prosciutto crudo, un ou, o ceapa de marime medie sau o legatura de ceapa verde, 2 catei de usturoi, sare, piper, cimbru, busuioc, ulei de masline.

Mod de preparare:

  1. Curata ceapa, taie-o cubulete si pune-o intr-o tigaie la calit impreuna cu o lingura de ulei. Atunci cand devine translucida, adauga ciupercile taiate marunt. Presara putina sare, pune capacul si lasa totul la foc mic sa se inabuse, pana cand zeama de la ciuperci scade complet.
  2. Cand sunt gata ciupercile, scoate capacul si lasa-le la racit. Dupa ce compozitia se raceste, adauga oul, usturoiul zdrobit, verdeata tocata marunt si amesteca bine compozitia. Potriveste cu sare si piper.
  3. Taie muschiul in asa fel incat sa obtii o singura felie subtire, de grosimea celei de snitel. Daca e nevoie, poti sa o bati usor pentru a o fragezi.
  4. Presara sare si piper pe felia de carne si intinde umplutura pe toata suprafata ei, apoi ruleaz-o. La final, imbraca rulada in feliile de prosciutto. Poti folosi scobitori pentru a fixa rulada.
  5. Pune rulada intr-un vas de ceramica, cu putina apa. Acopera cu un capac si da la cuptorul preincalzit la 200 de grade C, timp de 1 ora. Verifica dupa aproximativ 45 de minute, inteapa usor cu o furculita si vezi daca rulada este coapta. In cazul in care furculita intra usor, mai lasa rulada 15 minute la cuptor, ca sa se rumeneasca.
  6. Rulada se serveste calduta, taiata felii suficient de groase, astfel incat sa nu ramana fara umplutura.

Sarmale cu orez salbatic

La fel de delicioase, dar cu mai putine calorii, aceste sarmalute iti vor permite sa-ti compui un meniu traditional de Sarbatori, fara a-ti compromite eforturile depuse pana acum pentru a te mentine in forma.

Ingrediente necesare: un piept de pui fara piele, 4 linguri de orez salbatic, 2 ardei capia, o telina mica, o jumatate de cartof rosu, doua albusuri, sare, piper si alte mirodenii (amestec special creat pentru sarmale), foi de varza murata.

Mod de preparare:

  1. Pune intr-un robot de bucatarie carnea taiata cubulete, ardeii, cartoful dulce curatat, telina si mirodeniile. Mixeaza bine ingredientele, apoi adauga in compozitie albusurile si orezul inmuiat bine in prealabil. Amesteca bine totul si potriveste de sare si piper.
  2. Pregateste foile de varza murata, pe care e bine sa le pui la desarat cu cateva ore inainte. Impatureste sarmale de marime medie si asaza-le intr-o oala de ceramica, presarand printre ele foi de dafin, boabe de piper, boia dulce si o lingura de ulei de masline.
  3. Acopera sarmalele cu suc de rosii indoit cu apa si da-le la cuptor sa fiarba la foc domol timp de mai multe ore.
  4. Sarmalele se pun pe farfurie acompaniate de mamaliguta si o lingura de iaurt grecesc in loc de smantana.

Cozonac raw vegan

Desi la aspect nu prea seamana cu cozonacul traditional, gustul acestui desert nu se lasa cu nimic mai prejos. Unde mai pui faptul ca nu trebuie sa stea la dospit si nici nu trebuie sa-ti faci griji daca va creste ori ba la cuptor.

Ingrediente necesare: pentru coca – 200 g de fulgi de ovaz si 100 g de fulgi de migdale macinati, 200 g de curmale, hidratate in prealabil si mixate, 3 linguri de ulei de cocos; pentru umplutura – 200 g de nuci hidratate, 100 g curmale, 70 g miere, 50 g pudra de cacao, doua linguri ulei de cocos, stafide si merisoare.

Mod de preparare:

  1. Folosind mixerul, amesteca fulgii de ovaz, fulgii de migdale cu pasta de curmale si uleiul de cocos. Ca sa inmoi suficient de bine compozitia, poti adauga putin din apa in care s-au inmuiat curmalele.
  2. Pune compozitia rezultata pe o folie alimentara si intinde-o uniform cu ajutorul facaletului.
  3. Adauga toate ingredientele pentru umplutura, exceptand stafidele si merisoarele, intr-un blender si mixeaza-le pana cand se transforma intr-o pasta omogena.
  4. Intinde crema obtinuta peste blatul intins pe folia alimentara, presara stafidele si merisoarele, apoi ruleaza cu grija dinspre exterior spre interior si da preparatul la frigider pentru cel putin doua ore.

Spor la gatit si pofta buna!

Natalia Talmacec

Nota pentru articolul «Top 3 retete dietetice pentru masa de Craciun»:3.67/ 5 (3 voturi)

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Articole recente

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F