Slabeste cu jogging

Timp estimat de citire3 minute, 44 secunde

Jogging-ul este o metoda placuta si sanatoasa de a scapa de cateva kilograme in exces, iar din primavara pana la sfarsitul toamnei putem profita de nenumaratele beneficii ale alergarii in aer liber, printre care se numara oxigenarea creierului, arderea grasimilor, tonifierea musculaturii si reducerea considerabila a nivelului de stres.

Asemenea celorlalte antrenamente cardiorespiratorii (cardio), jogging-ul iti face inima sa bata mai repede, pompand mai mult sange in sistemul cardiovascular, ceea ce duce la o oxigenare intensa a muschilor. Activitatea hormonilor si enzimelor ce sustin dezvoltarea musculaturii este astfel stimulata, inima beneficiaza, de asemenea, de aportul de oxigen, iar grasimile in exces din organism se topesc. Alergarea este, din toate punctele de vedere, o activitate sanatoasa pentru corpul si mintea oricarei persoane, indiferent de varsta.

 

Cate kilograme poti sa slabesti practicand jogging?

Formula slabirii este una destul de simpla in teorie: trebuie sa arzi mai multe calorii decat acumulezi. In viata reala insa, lucrurile se complica, intrucat oamenii au tendinta sa devina sedentari, pe de o parte, iar pe de alta parte consumam multe mancaruri procesate si pline de zaharuri si grasimi, ceea ce se traduce printr-un exces de calorii ce ne face sa ne ingrasam. Ideal este sa atingem un echilibru si sa practicam zi de zi o forma de miscare, de preferat una cardio.

Jogging-ul este o optiune buna si accesibila daca vrei sa slabesti rapid, pentru ca, practicat intr-un parc sau pur si simplu in apropierea casei, nu te costa nimic (in afara de echipamentul pe care il cumperi o singura data).

 

Practicand jogging slabesti 600 de calorii pe ora

O persoana care cantareste 75 de kilograme arde 600 de calorii pe ora de jogging in ritm moderat; daca ai mai putine kilograme, vei arde mai putine calorii, iar in cazul in care cantaresti mai mult, vei arde ceva mai multe calorii. Pentru a slabi un kilogram pe saptamana, trebuie sa creezi un deficit de 1000 de calorii pe zi, deci sa arzi cu 1000 de calorii mai mult decat acumulezi.

Un ritm de minus 4 kilograme pe luna este recomandat si, in plus, duce la o slabire durabila si sanatoasa, iar sportul va da corpului tau un aspect ferm si tonifiat.

 

De ce ai nevoie pentru a te apuca de jogging?

Un echipament de buna calitate iti va permite sa alergi cu placere si sa eviti complicatiile ce pot aparea in zona articulatiilor dupa o jumatate de ora de jogging pe asfalt, beton sau banda de alergat. Hainele din diferite tipuri de poliester sunt create special pentru orele de sport si pot fi cumparate de la marile brand-uri de imbracaminte sportiva, avantajul fiind ca acest tip de material permite pielii sa respire si sa ramana uscata, eliminand transpiratia.

De asemenea, imbracamintea lejera din bumbac natural este o optiune foarte buna si mai ieftina. Nu uita sa iti pregatesti si o jacheta pentru diminetile sau serile mai racoroase. Ai nevoie si de o pereche de pantofi sport cat mai confortabili, de preferat cu talpa groasa, care sa amortizeze macar partial contactul piciorului cu solul, intrucat, in timpul alergarii, impactul cu solul este de doua-trei ori mai puternic decat greutatea ta.

 

Plan de antrenament

Pentru ca vrei sa slabesti si sa te mentii in forma, ideal este sa faci jogging de trei-cinci ori pe saptamana, in functie de nivelul tau de antrenament si, de ce nu, de timpul pe care il ai la dispozitie.

Pozitia corpului in timpul alergarii trebuie sa fie dreapta, cu privirea inainte, umerii relaxati, mainile indoite la jumatatea corpului si pumnii inchisi, dar nu stransi. Bea apa ori de cate ori ti-e sete si respira profund.

 

Incalzire: Timp de 10 minute inainte de antrenament, fa incalzirea, esentiala in orice sport. Mergi pe jos in pas rapid, sari coarda, fa genuflexiuni, fandari si abdomene sau danseaza salsa – orice fel de miscare in ritm intens este buna pentru a te pregati.

 

Alergare: Dupa incalzire, incepe sa alergi repede. Pentru inceput, este suficient daca reusesti sa alergi 1 km in 7-8 minute. Dupa ce te vei antrena mai mult, timpul va scadea la 5 minute sau chiar mai putin. Nu ridica genunchii foarte sus in timpul alergarii, ci pastreaza-i intr-o pozitie fireasca, pentru a nu te suprasolicita. Atunci cand alergi, respecta-ti ritmul interior si nu te forta sa-ti depasesti limitele foarte devreme. O jumatate de ora de alergare este timpul ideal de antrenament, spre care trebuie sa tinzi.

 

Stretching: Dupa ce ai incheiat alergarea, rezerva-ti 5 minute pentru relaxare si intinderea musculaturii, practicand exercitii de stretching.

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

4 comentarii

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

  1. 1**1** spune:

    poti sa ai un regim sanatos de alimentatie dar asta nu inseama ca raportul de calorii pe care il consumi nu poate fi foarte mare chiar daca tu zici ca ai un regim sanatos

  2. 1**1**1**l spune:

    in primul rand jogging-ul este diferit de Alergat , multi nu stiu lucrul acesta este o diferenta , joggingul presupune o alergare cat mai confortabila posibile si aceasta difera de la persoana la persoana, degeaba te duci si alergi repede repede si dupa 5 minute incepi sa gafai si nu mai poti sa alergi ca ai obosit , joggingul dupa cum am mai spus presupune o alergare cu o viteza cat mai confortabila pentru fiecare persoana in parte , si sa nu credeti ca stilul de jogging il obtineti peste noapte , trebuie sa ai o anumita perioada in care sa-ti stabilesti ritmul de jogging nu se obtine asa din prima zi , lucrurile sunt ceva mai complexe decat par la prima vedere

  3. 1**1** spune:

    Pentru Vica . Pai ma gandesc sa fie din cauza ritmului incet… Insa cel mai important nu ar fi ritmul , cat durata. Trebuie sa incerci sa alergi peste 30 de minute . Fara oprire ar fi ideal. Iar inainte sa te duci la alergat ar fi bine sa mananci foarte putin si preferabil sa mananci legume/fructe. Succes !

  4. 1**a spune:

    eu am un regim alimentar sanatos alerg de 4 ori pe saptamana dar nu prea reusesc sa slabesc care este motivul

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate