Relatia dintre alimentatie si sanatate

Timp estimat de citire2 minute, 32 secunde

Obiceiurile alimentare sanatoase va asigura o sanatate mai buna si o viata mai fericita in timp ce obiceiurile alimentare nesanatoase v-o pot ruina. In ciuda faptului ca suntem constienti de acest lucru, multi dintre noi ignoram principiile alimentatiei sanatoase, cu efecte grave asupra calitatii vietii. V-ati pus vreodata intrebarea daca cele cateva patratele de ciocolata in plus si lipsa legumelor si fructelor din dieta pot lasa o amprenta semnificativa asupra sanatatii dumneavoastra? Ei bine, raspunsul este afirmativ, aceste lucruri pot avea un impact covarsitor asupra sanatatii!

Un stil de viata sanatos poate avea beneficii atat pe termen scurt, cat si pe termen lung. Pe termen lung, adoptarea unei diete echilibrate, practicarea cu regularitate a exercitiilor fizice si mentinerea unei greutati normale pot adauga ani vietii si pot reduce riscul aparitiei anumitor boli, cum ar fi cancerul, diabetul, bolile cardiovasculare, osteoporoza si obezitatea. Pe termen scurt, adoptarea principiilor unui stil de viata sanatos va poate face sa aratati in forma permanent, va da energie si va ajuta la mentinerea unei greutati normale.

Anne Wolf, cercetator la Facultatea de medicina din Virginia, SUA, spunea ca “Alimentele ne dau carburantul pentru a putea gandi si energia pentru ne putea pune in miscare muschii. Toti micronutrientii, vitaminele, mineralele sunt acolo pentru ca organismul nostru sa poata functiona.”

Cercetatarile arata ca fructele si legumele si o dieta bogata in cereale integrale si saraca in grasimi saturate potejeaza organismul impotriva bolilor cardiovasculare si a hipertensiunii arteriale, in timp ce o dieta bogata in grasimi saturate si trans, saraca in fructe si legume poate cauza bolile respective.

Spre exemplu, pentru a beneficia de:

  • un ten sanatos si luminos ar trebui sa consumam legume si fructe proaspete (salata, rosii, cirese, piersici, caise), cereale integrale (paine neagra, orez decorticat), fructe oleaginoase, cum ar fi migdalele, nucile (bineinteles neprajite), carne de peste oceanic;
  • tranzit intestinal bun ar trebui sa avem in dieta zilnica lactate (gen kefir, iaurt, sana), fructe uscate (gen prune, smochine), cereale integrale.

Pentru a preveni anumite afectiuni cum ar fi:

  • virozele respiratorii in sezonul rece este recomandat sa consumam citrice, cum ar fi portocale, lamai, kiwi; de asemenea de mare ajutor sunt ceapa si usturoiul care au proprietati antiseptice,
  • tulburarile circulatorii periferice – daca vi se intampla frecvent sa aveti mainile si picioarele reci, cu toate ca in incapere sau afara este destul de cald, cu siguranta aveti probleme de circulatie periferica. In acest caz, alimentele bogate in vitamina C si antioxidanti, printre care pe primul plan se situeaza fructele de padure si citricele, nu trebuie sa va lipseasca din alimentatie.

Avand in vedere proprietatile organoleptice ale acestor tipuri de alimente pot fi consumate cu placere de toate grupele de varsta.

In concluzie, singura cale prin care putem asigura aportul unei multitudini de nutrienti pentru a asigura o stare buna de sanatate si functionare a organismului, este sa consumam o larga varietate de alimente sanatoase.

Sa aveti in vedere ca organismul nostru consuma tot ceea ce ii dam si ceea ce ii dam determina buna sau defectuoasa functionare a lui.

Dr. Alin Popescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu