Cum ne stabilim obiective realiste?

Timp estimat de citire3 minute, 14 secunde

Atunci cand vine vorba despre scaderea in greutate, exista mai multe aspecte fata de care oamenii isi stabilesc obiective. In primul rand, isi stabilesc obiective in ceea ce priveste viteza cu care vor da jos kilogramele. In al doilea rand, acestia isi propun un anumit tipar conform caruia ei se asteapta sa slabeasca un anumit numar de kilograme, aceasta valoare fiind, in mod obligatoriu, invariabila. Nu in ultimul rand, acestia se gandesc la numarul total de kilograme pe care il au de dat jos.

In fiecare din aceste domenii este posibil sa fie stabilite atat obiective realiste, dar si obiective nerealiste. Acestea din urma, odata identificate, ar trebui inlaturate in totalitate pentru a putea avea succes pe termen lung.

Mai putin cu 1 kilogram pe saptamana. Rezonabil?

In ceea ce priveste viteza cu care se dau jos kilogramele, multe persoane incep sa slabeasca pentru a se pregati pentru o anumita perioada a anului. Spre exemplu, oamenii isi doresc sa slabeasca la sfarsitul iernii sau primavara, pentru a fi pregatiti pentru sezonul de vara. Alte persoane isi doresc sa arate bine pentru nunta lor, pentru o reuniune de clasa sau pentru orice alt eveniment de acest gen. Insa, daca efectuati calculele si realizati cat ar trebui sa slabiti intr-o saptamana pentru a va atinge obiectivul intr-o perioada atat de scurta pe care v-o puneti la dispozitie, ca aceasta sarcina este extrem de dificila, daca nu chiar imposibila.
Ceea ce ar trebui sa faceti este sa va scoateti din minte ideea unei pierderi rapide a surplusului de greutate. In loc sa va ganditi la acest aspect, mai ales la inceputul programului de slabit, ar fi mai bine sa va concentrati pe faptul ca trebuie sa dati jos o jumatate pana la un kilogram pe saptamana. Majoritatea persoanelor care isi dezvolta obiceiuri sanatoase legate de alimentatie si de programul lor de activitate fizica pot da jos aceasta cantitate – care poate parea infima, la inceput – si se pot simti bine de-a lungul procesului. Cu o singura conditie – trebuie sa accepte acest obiectiv ca fiind unul rezonabil.

Nu va mai ganditi ca trebuie sa aveti o scadere in greutate rapida. Concentrati-va mai bine pe scadere lenta dar constanta. Amintiti-va ca a durat ceva timp pana ati acumulat aceste kilograme si, de aceea, va dura ceva timp pana cand le veti da jos. Acele diete care va promit o scadere spectaculoasa in greutate intr-un timp scurt? Le stiti, nu? Uitati de ele! Acestea nu va pot oferi acea siguranta si satisfactie pe termen lung pe care o cautati.

Montagne russe-ul scaderii in greutate

In ceea ce priveste tiparul scaderii in greutate, oamenii care incep sa slabeasca si care au succes la inceput, nu anticipeaza variatiile ce pot avea loc pe parcursul procesului. Se asteapta ca totul sa decurga perfect si sa nu se confrunte cu nicio problema. Cand acest lucru se intampla insa, si constata ca nu slabesc atat de repede precum si-ar dori sau chiar ca se mai ingrasa putin intr-o saptamana anume, se simt deprimati. In astfel de momente, acestia sunt atat de afectati de ce li se intampla incat mancarea devine un bun aliat, o sursa de alinare. Trebuie sa intelegeti chiar de la inceput ca scaderea in greutate nu urmeaza o linie dreapta. Corpul nu colaboreaza intotdeauna, nici macar atunci cand va comportati intr-un mod exemplar. Nu suntem perfecti! Uneori mancam ceva ce nu ar trebui. Alteori, nu reusim sa urmam 100% programul de activitate fizica pe care ni l-am propus.

Graficul scaderii in greutate va fi asemanator unui montagne russe. Ceea ce conteaza este ca ultima parte a traseului sa va duca jos, daca va uitati la acesta. Prin urmare, nu va ancorati prea tare de variatiile zilnice si nici macar de cele saptamanale.

Va uram spor la slabit cu placere!

Dr. Cristian Panaite
Medic nutritionist
Clinica de Nutritie Kilostop – Slabeste inteligent si cu placere!
www.kilostop.ro

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu