Ce mananci cand ti-e pofta de “ceva bun”? Optiuni alimentare cantarite

Timp estimat de citire4 minute, 26 secunde

Din momentul in care te dai jos din pat si pana te culci iar, ai o multime de decizii pe care trebuie sa le iei, printre care se numara si cele alimentare. Ti-e pofta de un sandvis cu multa branza, insa crezi ca o salata cu sosuri cumparata de-a gata poate fi mai dietetica, asa ca alegi optiunea aparent mai sanatoasa. Optiunile culinare pe care le faci zi de zi iti influenteaza radical silueta si sanatatea – noi iti spunem de ce sa te feresti si cu ce te poti rasfata!

Cele mai gustoase alimente pe care le avem la indemana au multe calorii. Dar, cu cateva informatii de calitate, poti beneficia macar de aliment gustos si plin de vitamine, in loc sa iti dai complet dieta peste cap. Unele alimente asa-zis “dietetice” sunt pline de calorii si zahar, in timp ce sunt si “rasfaturi” culinare ce nu-ti distrug orice sansa de a avea un corp superb. Important este sa nu abuzezi de ele, ci sa iti rasfeti papilele gustative doar din cand in cand.

Combate efectele unei diete cu grasimi cu ajutorul XL-S Medical Fat Binder !

Asadar, cand te afli in fata unor optiuni, ce este mai sanatos sa alegi? Descopera din randurile ce urmeaza!

1. Nuci sau fructe uscate?

Nutritionistii iubesc nucile de tot felul – fistic, nuci, arahide, migdale, caju sau nuci macadamia! Chiar daca au o multime de calorii, aproximativ 168 de calorii si 14 grame de grasime intr-un singur pumn, spre deosebire de fructele uscate (fara grasimi, cu doar 69 calorii pe portie), nucile sunt bogate in vitamina E, fibre si proteine. In plus, cea mai mare parte din grasimea pe care o contin este monosaturata, deci benefica pentru sanatatea cardiovasculara.

Un alt motiv pentru a manca nuci: un pumn de nuci sau fistic te poate ajuta sa slabesti! Cercetatorii de la Universitatea din California, Los Angeles, au descoperit ca persoanele care au luat gustari formate din nuci pe parcursul a trei luni au slabit cu 2 kg mai mult fata de cele care luau gustari bogate in carbohidrati. Te poti bucura de un compromis dulce, combinand fructele uscate cu diferite tipuri de nuci, pentru o gustare delicioasa si sanatoasa!

2. Shake sau cereale cu fructe?

Ambele optiuni sunt bune pentru un mic dejun dietetic, ambele contin antioxidanti si alti nutrienti, insa cerealele cantaresc mai greu deoarece contin mai multe fibre. In plus, sunt sortimente care au un adaos de vitamine si minerale ce lipsesc din dieta moderna uzuala, precum fierul, calciul si acidul folic. Este esential sa cauti cereale integrale (pe lista de ingrediente trebuie sa fie trecute primele, ca sa te asiguri ca sunt in cantitatea cea mai mare!), care sa nu contina mai mult de 9 g de zahar pe portie.

In special cand e cald si ti-e pofta de un mic dejun racoritor sau de o gustare nutritiva, iti poti face un shake din fructe, iaurt degresat grecesc si lapte degresat. Pentru mai multa energie, poti adauga o lingura de pudra de proteine!

3. Salata Caesar cu pui sau sandvis cu pui?

Revenim la discutia de la inceputul articolului, legata de optiunile aparent dietetice. Salata Caesar din comert este o bomba calorica, intrucat contine branzeturi, crutoane si dressing-uri grele si cremoase, iar aceasta varianta deloc sanatoase are de patru ori mai multa grasime decat un sandvis simplu, cu pui. Salata din comert poate ajunge si la 500 de calorii si 32 g de grasime pe portie, in timp ce un sandvis cu piept de pui are 310 calorii si 7 g de grasime.

Evident, ai nevoie si de nutrientii din verdeturi, insa salata verde nu este la fel de bogata in ingrediente nutritive precum spanacul, de exemplu. Poti “trisa” intr-un mod sanatos mancand un sandvis cu pui si o portie de spanac!

4. Covrig sau hotdog?

De cate ori nu ai mers grabit spre metrou si ai mancat, pe drum, un covrig cald? Este o optiune buna, spre deosebire de un hotdog, hamburger sau orice alta varianta asemanatoare. Conform unui studiu publicat in revista “Circulation”, un singur hotdog pe zi (sau 60 g de carne procesata) creste cu 42% riscul de a suferi o afectiune cardiovasculara.

Un hotdog contine 21 g de grasime si o cantitate impresionanta de sodiu (1 g), in timp ce covrigul este mult mai… “inofensiv”, avand doar 4 g de grasime si jumatate din cantitatea de sodiu. Nu este bine sa abuzezi de niciuna dintre aceste variante, insa, pe termen scurt, covrigul pare sa fie o alegere mai buna.

5. Pulpe de pui sau friptura de porc?

Stim cu totii: carnea de pui este slaba, poate fi si gustoasa, in functie de cum o preparam si toti nutritionistii o includ in dietele proteice. Totusi, aceasta carne atat de apreciata nu mai este atat de dietetica si nici sanatoasa, daca nu-i indepartezi pielita. Chiar daca e crocanta si gustoasa cand e pregatita la gratar sau la cuptor, pielita aceea adauga o cantitate insemnata de grasime si calorii mancarii tale.

O portie de pulpe de pui cu pielita contine 180 de calorii si 9 g de grasime, in timp ce o portie similara de carne de porc slaba (nu costite sau sunca!), precum muschiul, are doar 110 calorii si 2 g de grasime. O alta varianta este sa indepartezi pielita de pe carnea de pui inainte de consum si te bucuri de o friptura usoara si dietetica!

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu