Alimente care balonează: o listă de avut în vedere

Timp estimat de citire:

3 minute, 9 secunde

Că fasolea cauzează o acumulare excesivă de gaze în tractul digestiv este o chestiune bine știută, devenită anecdotică. Nu este însă singurul aliment care se face vinovat de acest disconfort extrem de neplăcut, cu care te poți confrunta când ți-e lumea mai dragă. 

Fenomen fiziologic absolut firesc, rezultat în urma procesului digestiv, balonarea poate fi uneori extrem de deranjantă. Pe lângă aspectul inestetic al abdomenului, ea poate fi însoțită și de dureri însemnate, dar și de flatulență supărătoare. Pentru a te ajuta să eviți situațiile jenante atât din punct de vedere fizic, cât și psihic, am identificat alimentele care duc la apariția gazelor intestinale și pe care e bine să le ocolești în perioadele în care ai activități în cadru social. Iată care sunt acestea:

Legumele crucifere

Reprezentantele acestei largi familii de legume au în compoziție rafinoză, un trizahrid compus din galactoză, glucoză și fructoză, care rămâne nedigerat până în momentul în care bacteriile acido-lactice de la nivelul colonului nu-l fermentează, producând astfel gaze. Așadar, în zilele în care ai programate ședințe lungi sau alte evenimente importante ține-te departe de broccoli, conopidă, gulii, napi și toate tipurile de varză.

Produsele lactate

Lactoza, dizaharidul prezent în laptele animal și majoritatea produselor derivate, este unul dintre cel mai greu digerabile zaharuri. În cazul în care ai un deficit de lactază, enzima responsabilă de scindarea meleculelor lactozei, aceasta trece direct în colon unde bacteriile de acolo încearcă să o descompună, generând gaze.

Ceapa

Pentru că are în compoziție o concentrație mare de fructani, niște polimeri de fructoză mai greu de digerat, nu sunt rare cazurile în care ceapa determină umflarea abdomenului.

Produsele sărate

Consumul excesiv de sare nu declanșează doar inflamație și creșterea valorilor tensiunii arteriale, ci și balonare. Prin urmare, ca să-ți cadă mai ușor mâncarea, folosește mai puțină sare, iar pentru un plus de savoare adaugă mai multe ieburi aromatice.

Merele, perele, prunele

Deși abundă în vitamine, minerale și alte substanțe benefice organismului, aceste fructe pot provoca balonarea, din pricina conținutului mare de fructoză, dar și de fibre solubile. Pentru a evita neplăcerile, cel mai bine este să mănânci aceste fructe separat și la distanță de mesele principale.

Alimentele procesate

Snaks-urile, chipsurile, batoanele de cereale și alte ronțăieli frumos ambalate, la fel și sosurile și dressingurile de salate conțin o multitudine de ingrediente, inclusiv fructoză și lactoză. Aceste combinații se dovedesc inoportune pentru digestie.

Mâncărurile grase

Pentru că îngreunează digestia, cârnații, fripturile, prăjelile și toate tentațiile din restaurantele fast-food sunt o cauză frecventă a balonării. De aceea, consumul lor trebuie redus pe cât de mult cu putință, mai ales dacă te știi cu sensibilități la acest capitol.

Guma de mestecat

Pe lângă faptul că favorizează aerofagia, așa cum este denumită în termeni medicali înghițirea de aer în timp ce mestecăm, guma de mestecat conține îndulcitori cu puține calorii precum sorbitolul, xylitolul sau mannitolul. Deși mai prietenoși cu silueta, dar și dantura, acește tipuri zahăr alcool pot fi o provocare pentru sistemul digestiv. Dacă ai ai dezvoltat o dependență față de guma de mestecat, medicul s-ar putea să-ți recomande stoparea acestui obicei ca măsură de combatere a balonării.

Ține minte!

O parte importantă din vină pentru balonare o poartă ineficiența digestiei, indusă de consumul haotic și amestecul necorespunzător al alimentelor, așa cum este bine cunoscuta combinație dintre friptură și cartofi sau tocătura de carne și orez, respectiv grăsimi și carbohidrați.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate