5 schimbari alimentare pentru a evita balonarea in vacanta

Timp estimat de citire3 minute, 33 secunde

Sa te simti si sa arati ca si cum ai fi inghitit un balon este fix ultimul lucru pe care ti-l doresti atunci cand, in sfarsit, ajungi la plaja, fie ca-i vorba de piscina sau mare. Dar, uneori, exact asta se intampla, chiar daca in ultima perioada te-ai ocupat serios de sculptarea abdomenului, antrenandu-te cu dedicare si regularitate.

Senzatia de balonare nu e deloc placuta indiferent de contextul in care te afli, daramite in vacanta, atunci cand vrei sa te relaxezi si sa fii in cea mai buna forma a ta. Desi cauzele pot fi dintre cele mai diverse, de la anumite probleme de sanatate la aerofagie sau fluctuatii hormonale, cel mai des de umflarea abdomenului este de vina ceea ce mananci. Din acest simplu motiv, alegerea unor alimente in defavoarea altora iti poate salva concediul. Iata cateva exemple de astfel de schimburi: mancaruri la care sa renunti si alternative excelente pentru acestea.

Evita: inghetata

Consuma: smoothie-uri non-lactate

Cu toate ca produsele lactate sunt foarte hranitoare si sunt o sursa extraordinara de calciu si proteine, multi oameni nu-si dau seama ca au probleme cu digestia acestora, mai exact cu descompunerea lactozei, zaharul din compozitia laptelui. Daca faci parte din aceasta categorie sensibila, lactoza nedigerata va ajunge in colon, unde fermenteaza. Acest lucru determina productia excesiva de gaze, fapt ce cauzeaza extinderea abdomenului. Pentru a te feri de neplaceri, incearca sa reduci consumul de lactate si mai ales de inghetata, care vine la pachet si cu o cantitate crescuta de zahar, fapt ce poate agrava situatia. In schimb, te poti racori cu smoothie-uri delicioase din banane si capsune congelate si cateva linguri de lapte de migdale, orez sau soia. Pe langa faptul ca nu contine lactoza buclucasa, aceasta bautura cremoasa este plina de potasiu, care ajuta la compensarea efectelor sodiului in ceea ce priveste retentia de apa.

Evita: crackere si paine

Consuma: castraveti

Indiferent daca ai sau nu alergie ori intoleranta la gluten, consumul a prea multe fainoase poate cauza balonare. Asadar, la restaurant, in loc de cosuletul de paine, cere chelnerului sa-ti aduca un bol cu castraveti taiati pe lung. Sunt excelenti pentru a fi scufundati in sosuri, dar si pe post de rontaiala intre mese sau ca aperitiv. Castravetii au actiune diuretica, ajutandu-te sa elimini excesul de lichid din organism si, astfel, sa pari mai supla. De asemenea, ei sunt bogati in quercetina, un flavonoid cu proprietati antioxidante, care reduce inflamatia si balonarea. Bonus: sunt hipocalorici (au doar 14 calorii/100 g).

Evita: chipsuri & sosuri

Consuma: morcovi/ardei & guacamole

Ori de cate ori ai in fata un bol mare de chipsuri din cartofi sau tortilla, stii ca-ti va fi extrem de greu sa te opresti din mancat odata ce ai inceput. Dincolo de faptul ca sunt bombe calorice, acestea sunt si extrem de sarate. Or, sodiul in exces cauzeaza retentie de apa si balonarea. Pentru a-ti proteja sanatatea, dar si pentru a-ti mentine abdomenul plat, tine-te departe de varianta traditionala in care intinzi chipsurile in sosuri onctuoase pe baza de maioneza sau lactate. Mai bine, prepara-ti un guacamole si savureaza-l cu felii de morcovi sau ardei rosii.

Evita: hotdogi

Consuma: peste sau pui

Carnea procesata, inclusiv cea din care sunt preparati hotdogii si carnatii, contine un adaos excesiv de sare, care, asa cum am mentionat mai sus, cauzeaza balonare. Opteaza mai degraba pentru carnea gatita simplu, la gratar, de pui, vita sau peste. In cazul in care in meniu exista un burger caruia nu-i poti rezista, mananca-l fara graba, cu inghitituri mici si mesteca bine fiecare imbucatura. Apoi, fa o pauza, nu te arunca direct asupra cartofilor sau asupra altor tipuri de amidonoase. In momentul in care amesteci amidonurile grele cu proteinele si grasimile grele, digestia nu se desfasoara in mod corespunzator. Drept rezultat, acumulezi mai multe gaze decat de obicei si ai parte de un disconfort abdominal dificil de ignorat.

Evita: bauturile carbogazoase

Consuma: apa plata infuzata cu fructe

Racoritoarele carbogazoase pot fi foarte tentante, mai ales cand afara fierbe mercurul in termometre. Ai grija, insa, dioxidul de carbon pe care-l contine, sub forma acelor „bule” placut piscatoare, se acumuleaza la nivelul tractului digestiv, umflandu-te. Or, nu-ti doresti asta! Ca sa pastrezi aerul de vacanta, alege sa te hidratezi cu apa plata infuzata cu fructe exotice si ierburi aromatice.

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu