Mizează pe quercetină și-ți vei face viața senină

Timp estimat de citire2 minute, 17 secunde

Dacă vrei să-ți menții tinerețea și frumusețea în floare, pune în farfurie cât mai multe fructe și legume bogate în quercetină. Te va ajuta să ții în frâu procesele îmbătrânirii și problemele de sănătate la distanță.

Din familia bioflavonoidelor, quercetina este una dintre cele mai puternice substanțe antioxidante, pe care natura ne-o pune cu generozitate la dispoziție. Potrivit cercetătorilor, aceasta deține numeroase proprietăți terapeutice, jucând un rol important în menținerea bunei funcționări a organismului. Și-a dovedit pe deplin eficiența în prevenirea bolilor inflamatorii, dar și a celor degenerative, precum artrita, reumatismul, guta și unele forme de cancer.

Protejează sistemul cardiovascular

Există dovezi științifice care pun în evidență puterea quercetinei de a împiedica agregarea plachetelor sangvine. Un studiu realizat în Olanda, pe un eșantion de 800 de persoane cu vârste cuprinse între 65 și 85 de ani, a relevat că după cinci ani de administrare consecventă de quercetină din surse precum ceaiul verde, ceapă și mere, riscurile de a muri de criză cardiacă scad cu o treime. Un alt studiu, numit “Studiul celor șapte țări”, care a avut drept subiecți 763 de indivizi din Finlanda, Italia, Grecia, fosta Iugoslavie, Japonia, Olanda și SUA, a confirmat faptul că o creștere a consumului de quercetină este asociat cu un efect protector asupra vaselor sangvine, inclusiv asupra celor coronariene.

Utilă în alergii și diabet

Dacă ai predispoziție pentru alergii, crește-ți consumul de quercetină. Aceasta poate bloca eliberarea histaminei, substanța implicată în declanșarea manifestărilor alergice: strănut, secreții nazale, înroșirea ochilor etc. De asemenea, quercetina ajută la controlarea diabetului, favorizând secreția de insulină. Din acest punct de vedere, dar și pentru că oprește dezvoltarea cataractei (o complicație timpurie a diabetului), prin inhibarea enzimei numită “aldoza reductaza”, diabeticilor li se recomandă adesea administrarea de suplimente cu quercitină.

Scade acumularea de grăsimi

Încă un mare atu al acestui compus natural este că activează procesele metabolice, sporind cheltuiala energetică, ceea ce se dovedește de un real ajutor în contextul stilului de viață sedentar, căruia îi suntem captivi cei mai mulți dintre noi. Mai mult decât atât, unele studii sugerează că această substanță inhibă adipogeneza, adică formarea de noi celule grase, dar și stocarea de grăsime în cele existente. Sună excelent, nu-i așa?

Unde o găsești

Lista surselor alimentare de quercetină este foarte lungă, acesta fiind prezentă în majoritatea verdețurilor, a fructelor și legumelor. Astfel, usturoiul, ceapa, prazul, ceaiul verde, varza de Bruxelles, mărarul, sparanghelul, broccoli, roșiile, merele, afinele, cireșele, vișinele și strugurii sunt doar câteva dintre ele.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate