Somn ușor pe căldură: trucuri de mare ajutor

Timp estimat de citire3 minute, 41 secunde

Să adormi și să ai un somn odihnitor vara este un vis frumos pentru cei mai mulți dintre noi, dat fiind că în ultimii ani avem parte de tot mai multe zile caniculare și nopți cu temperaturi sufocante. Nu este însă un vis imposibil. Totul este să-i asiguri premisele favorabile.

Suntem în plin sezon fierbinte. Cald, e prea puțin spus. Când în dormitor sunt aproape 30°C la ora 23:00, iar de afară nu vine pic de răcoare să te simți confortabil în așternut și să adormi poate fi o reală provocare. Dintr-un motiv cât se poate de simplu: pentru inducerea somnului, corpul trebuie să se răcească. Iată ce poți face pentru a-l ajuta în acest sens.

Consumă o cină ușoară

Regula este, desigur, valabilă în toate cele 365 de zile ale anului. Vara, în schimb, trebuie să fie literă de lege. O masă îmbelșugată la ore târzii, cu feluri de mâncare consistente – preparate din carne sau ouă, cartofi prăjiți, caviar de vinete, mousse de ton – pune serios la treabă sistemul digestiv, ceea ce determină creșterea temperaturii corpului. Drept urmare, îți va fi mult mai greu să adormi. Pentru a evita acest scenariu, ai mare grijă la ce pui în farfurie la cină. Optează pentru salate, pește, paste, legume și leguminoase. În cantități rezonabile, bineînțeles.

Fă-ți un duș cald

Pentru relaxare, dar și pentru a ajuta organismul să-și scadă temperatura, fă-ți seara un duș cu apă călduță, nu fierbinte, dar nici rece. Chiar dacă poate părea o idee bună să te speli cu apă rece, dușurile scoțiene vor înrăutăți, de fapt, situația. Ca reacție la apa prea rece, organismul va produce căldură. Astfel, deși, pe moment, ai impresia că te răcorești, în realitate nu vei face decât să te încălzești…

Bea o infuzie la temperatura camerei

Pe căldură, nu-ți prea vine să mănânci sau să bei ceva din care ies aburi fierbinți. Ei bine, dacă savurarea unei infuzii de plante este parte integrantă a rutinei tale de seară, nimic nu trebuie să te oprească să renunți la ea. Dimpotrivă, obiceiul trebuie menținut sau, dacă nu există, – adoptat. Ca și dușul cald, consumul unei infuzii la temperatura camerei se dovedește de mare ajutor în procesul de termoreglare al organismului. Ca să fie cu adevărat eficiente, alege să bei infuzii de tei, păducel, valeriană, roiniță, lavandă, hamei, floarea pasiunii sau mușețel – toate au proprietăți calmante și ușoare efecte sedative.

Răcorește-ți așternutul

O metodă simplă de a crește confortul termic în nopțile călduroase este să pulverizezi puțină apă peste cearceaf, ca să-l umezești ușor. Ca urmare a procesului de evaporare a apei, se va obține un efect răcoritor. În felul acesta, așternutul în care te culci nu mai este atât de cald, corpul fiind ajutat să-și scadă temperatura pentru a putea adormi mai repede. Ca să beneficiezi și de ajutorul aromoterapiei, poți pune câteva picături de ulei esențial de lavandă sau bergamotă în apa din pulverizator.

De asemenea, în cazul în care condițiile o permit, nu exclude varianta de a dormi în pielea goală. Atenție însă, în timpul nopții termoreglarea este deficitară, așa că păstrează la îndemână un cearceaf sau o păturică subțire pentru a te putea acoperi când ți se va face frig.

Mizează pe bumbac

Mătase, fibre sintetice, bumbac, in… Ce material ar trebui să alegi pentru lenjeria de pat ca să eviți transpirația nocturnă? Rămâi fidel/ă bumbacului. Mătasea e pretențioasă, iar materialele sintetice agravează transpirația și, în plus, acestea nu permit ventilația – aerul nu circulă cum se cuvine prin ele. Cât despre in, acesta este mai puțin absorbant decât bumbacul.

Meditație și sofrologie

Calea blândă este mai necesară ca niciodată. Petrece cel puțin zece minute pentru a te deconecta de la grijile din timpul zilei, dar și de la disconfortul cauzat de căldură. Încearcă metoda de relaxare, numită sofrologie, sau câteva exerciții de meditație.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate