Relaxeaza-te cu ajutorul meditatiei

Timp estimat de citire3 minute, 3 secunde

Meditatia este o tehnica uimitor de simpla, usor de practicat in viata cotidiana, iar studiile stintifice o recunosc ca fiind un ajutor deosebit de eficient pentru sanatatea mintii si a corpului.

Nu este deloc usor si poate suna un pic ciudat, dar multi dintre noi avem foarte putin control asupra mintii noastre. Cand avem de rezolvat un proiect, spre exemplu, ne concentram asupra lui si il ducem pana la capat fara niciun fel de problema. Cand nu ne concentram pe ceva anume, mintea incepe sa rataceasca, visand cu ochii deschisi, dorind uneori chiar imposibilul.

Aceste dorinte si griji au un important rol in a ne influenta dispozitia. Majoritatea oamenilor se identifica cu gandurile si sentimentele lor si le iau mai mult decat trebuie in serios, iar daca nu au o perspectiva in acel moment, ajung sa se definesca si sa se identifice cu aceste dorinte si griji care apar in fiecare clipa si care consuma foarte multa energie mentala.

Meditatia antreneaza mintea sa elimine interferentele din exterior, cum sunt supararile, regretele sau imaginile neplacute care ne trec prin minte pe neasteptate si fara motiv. Tehnicile de meditatie pot induce o stare de seninatate, adesea invecinata cu somnul profund. Mintea si corpul se pot relaxa total si multi spun ca 20 de minute de meditatie sunt tot atat de reconfortante ca doua ore de somn.
Meditatia este practicata in toata lumea si este recunoscuta ca un tonic puternic, care creste energia, reintinereste celulele si intarzie imbatranirea. Persoanele care o practica ajung mai rar la medic, iar anxietatea si depresia scad evident, in timp ce memoria se imbunatateste.

Invata sa meditezi

Cea mai buna cale de a invata meditatia este sa va inscrieti la un curs organizat. Exista cursuri pentru diferite tipuri de meditatie. Multi profesori de yoga includ meditatia in activitatea lor, folosind sunete si respiratie pentru a obtine concentrare. Exista mai multe forme de a medita. Tehnica prezentata mai jos este cea de baza, care este folosita de multa lume si o puteti practica si acasa.

Pasii care trebuie urmati 

• Dimineata devreme este fara indoiala perioada ideala pentru meditatie, mintea fiind linistita si odihnita.
• Inainte sa incepeti faceti putina miscare, stretchingul relaxeaza muschii si tendoanele.
• Asigurati-va ca nu sunteti deranjati de nimeni.
• Alegeti o camera speciala, un loc calduros si linistit in locuinta voastra, dar nu acelasi in care dormiti, si aprindeti cateva lumanari parfumate, ele ajutand sa va simtiti mai confortabil.
• Asezati-va comod, cu trunchiul in pozitie verticala, fiind alert, dar nu incordat.
Recomandata este pozitia yoga lotus deoarece ea ofera un echilibru stabil, dar
puteti alege si o alta pozitie confortabila.
• Tineti spatele drept, aliniat cu capul si gatul, si relaxati-va corpul.
• Respirati adanc si concentrati-va asupra respiratiei, urmarind intrarea si iesirea aerului din plamani, miscarile de coborare si de ridicare a abdomenului in ritmul respiratiei.
• Daca atentia incepe sa o ia razna, concentrati-va asupra respiratiei si miscarilor abdomenului.
• Pentru concentrare este bine sa tineti ochii inchisi.
• Multe persoane gasesc util sa repete un anume cuvand sau sunet, cum ar fi ohm sau alt sunet ori expresie avand o semnificatie deosebita pentru propia persoana.
• Continuati timp de 20 de minute.
• Reveniti treptat la starea de constienta normala. Nu va ridicati brusc in picioare.

Vizualizarea

Este o tehnica de relaxare legata de meditatie. Va ajuta sa va concentrati mintea pe imagini pozitive, cu scopul de a invinge emotiile negative si de a controla stresul. Stati asezat intr-o pozitie relaxanta si focalizati-va atentia asupra propiei respiratii, ca in exemplul de baza al meditatiei. Apoi evocati in minte o scena tihnita si placuta, vizualizandu-va ca parte a ei. Supravegheati-va ritmul respiratiei, si cu ajutorul imaginatiei completati scena cu cat mai multe detalii.

Alexandra Mihalache

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F