Slăbește în funcție de vârstă

Timp estimat de citire3 minute, 49 secunde

Organismul reacționează la dietele de slăbit diferit de la o vârstă la alta. Schimbările hormonale influențează metabolismul, acesta devenind tot mai leneș pe măsură ce trec anii. De aceea, multe dintre dietele pe care le-ai urmat este posibil să nu fi dat rezultate.

Cei care deja au încercat aceste tipuri de diete au reuşit să slăbească în medie 5 kg într-o săptămână. În continuare poţi vedea ce tip de dietă ți se potrivește în funcție de vârsta ta.

Dieta pentru grupa de vârstă 20-30 de ani

Pot fi ani cu ritm galopant, agitat şi, probabil, cu puține ore de odihnă. Între 20-25 de ani, organismul este tonic, arderile sunt rapide, iar corpul se adaptează uşor schimbărilor de mediu. Odată cu înaintarea spre 30 de ani, metabolismul începe să încetinească, însă cu un stil de viaţă sănătos te poţi menţine ușor la aceleaşi dimensiuni chiar şi după ce ai devenit mamă.

Ai grijă să incluzi în alimentație:

  1. Calciu – consumă lactate;
  2. Acid folic – consumă cereale fortificate cu acid folic şi fier, legume cu frunze verzi şi portocale;
  3. Fibre – consumă doar cereale integrale.

Propunere de meniu pentru categoria 20-30 de ani

Mic dejun: 40 g cereale integrale – fulgi de porumb sau de ovăz, 150 ml lapte, un fruct.

Prânz: 100 g carne slabă sau 130 g peşte, 15 g ulei de măsline, 200 g legume preparate sau crude, 60 g pâine, un iaurt, un fruct.

Gustare: 40 g pâine, 20 g ciocolată neagră.

Cină: 150 g legume crude sau preparate cu o lingură de ulei vegetal, 30 g brânză, un fruct.

Dieta pentru grupa de vârstă 30-40 de ani

După vârsta de 30 de ani, organismul intră în procesul de îmbătrânire. Oboseala se resimte tot mai mult, iar multe persoane încep să se îngraşe. În această perioadă sportul ar trebui să devină o prioritate. Sportul menţine starea de bine pe parcursul zilei, mai ales că între 35 şi 40 de ani sunt mai frecvente aşa-zisele dezechilibre emoţionale.

Îți recomandăm să ai o alimentaţie bogată în:

    1. Antioxidanţi – consumă fructe şi legume variate, intens colorate, de cel puţin trei ori pe zi;
    2. Fier – consumă de cel puţin două ori pe săptămână ficat şi carne roşie

Propunere de meniu pentru categoria 30-40 de ani

Mic dejun: un iaurt dietetic, 60 g pâine, 10 g unt,  o lingură de dulceață, un măr.

Prânz: 40 g ton, 150 g legume preparate la abur, 150 g paste cu ulei de măsline, un fruct.

Cină: 250 ml supă de legume, 130 g carne slabă, 30 g brânză, 40 g pâine, un fruct.

Dieta pentru grupa de vârstă 40-50 de ani

După 40 de ani, odată cu instalarea menopauzei, pe lângă scăderea libidoului, crește riscul apariției bolilor de inimă, artritei şi a diabetului. Fără efort fizic, organismul începe să-şi piardă din masa musculară.

În această etapă a vieţii ai nevoie de:

      1. Fitoestrogeni – consumă produse pe bază de soia pentru a diminua efectele menopauzei;
      2. Proteine – consumă carne roşie, fasole, năut şi ciuperci;
      3. Vitamine – consumă legume variate şi fructe, în special citrice;
      4. Magneziu – consumă peşte, legume cu frunze verzi, nuci şi seminţe.

Propunere de meniu pentru categoria 40-50 de ani

Mic dejun: 50 ml lapte semi-degresat, 60 g pâine, 8 g unt, un fruct.

Prânz: 150 g paste, 100 g legume crude, 100 g carne slabă, 2 linguri ulei vegetal, un iaurt integral, un fruct.

Gustare: 60 g pâine, 40 g brânză.

Cină: 300 ml supă de legume, 80 g peşte, o lingură de ulei de măsline, un iaurt integral, un fruct.

Dieta pentru grupa de vârstă 50 +

Din păcate, după vârsta de 50 de ani este tot mai dificil să scăpăm de surplusul de kilograme. Femeile intrate deja la menopauză sunt mai predispuse la osteoporoză, oasele şi articulaţiile devenind tot mai sensibile. De la această vârstă este indicată renunțarea la grăsimi, prăjeli şi reducerea cantităţii de dulciuri, de pâine, cartofi, paste. Se recomandă consumul zilnic de lactate şi de fructe şi legume proaspete.

Propunere de meniu pentru categoria 50-60 de ani

Mic dejun: 50 ml lapte semi-degresat, 60 g pâine, 8 g unt, un fruct.

Prânz: 150 g paste, 100 g legume crude, 100 g carne slabă, 2 linguri ulei vegetal, un iaurt integral, un fruct.

Gustare: 60 g pâine, 40 g brânză.

Cină: 300 ml supă de legume, 80 g peşte, o lingură de ulei de măsline, un iaurt integral, un fruct.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate