Cele mai benefice alimente pe care le poți mânca după ce ai născut

Timp estimat de citire1 minut, 6 secunde

Marti, 5 septembrie a avut loc seminarul „Slabeste sanatos dupa nastere!” – un eveniment dedicat tinerelor mamici si celor in devenire, cu unul dintre cei mai admirati si influenti specialisti in domeniu: d-na Doctor Luiza Pirvu – consultant in nutritie, diabet si boli metabolice.

“Carbohidratii (zaharurile, glucidele) trebuie sa acopere 40-55% din necesarul caloric, ei fiind folositi ca principala sursa de energie. Sunt recomandati carbohidratii cu eliberare prelungita, complecsi (paine integrala, orez, paste integrale, mazare, cereale integrale), cu limitarea consumului celor simpli sau al zaharurilor rafinate.”

“Acizii grasi esentiali omega 3 consumati inca din sarcina favorizeaza dezvoltarea cognitiva a copilului.”

“Cele mai benefice alimente dupa nastere sunt urmatoarele:

  • Peste (de 2-3 ori pe saptamana): eglefin, cod, tilapia ( sau alge, pentru cele cu alergie la peste)
  • Uleiul de rapita, inclusiv pentru gatit
  • Avocado
  • Oul si iaurtul
  • Frunze: kale, spanac, andive
  • Oleaginoase
  • Cereale integrale”

„Trucuri de nutritie care sa ne mentina frumoase si energice dupa nastere:

  • Nu sariti mesele
  • Jumatate din farfurie = legume proaspete sau in extrasezon, congelate, pregatite la temperaturi mici
  • Macar o leguma/ fruct ( proaspete) verde + una portocalie/ zi
  • Alegeti cereale integraleà paste, muesli, paine, orez
  • Inlocuiti untul sau margarina cu ulei vegetal si smantana cu sana sau iaurt 5-10 %
  • Un pahar cu lichide la fiecare alaptat
  • Mancati incet ” ne-a sfatuit doamna doctor Luiza Pirvu.

Conferinta a fost  organizata de compania Ella Congress & Events.

 

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F