Incepe toamna in forma maxima: 5 pasi esentiali

Timp estimat de citire3 minute, 25 secunde

Schimbarile de sezon aduc cu ele dorinta de a-ti imbunatati viata, de a renunta la vechile obiceiuri si de a le inlocui cu unele noi si sanatoase. Nu astepta sa-ti faci rezolutii pentru noul an, ci schimba-ti viata (in bine!) incepand cu toamna asta. Slabsaugras.ro este alaturi de tine!

1. Ia contact cu natura

Frumusetea naturala de care te poti bucura in aceasta perioada te incarca cu energie pozitiva! Caldura coplesitoare a verii a trecut, asa ca este momentul ideal pentru a profita de fiecare zi, inainte ca iarna sa ne bata la usa. Sporturile in aer liber iti confera energie si, in plus, te apropie de cei dragi. Nu e nevoie sa te apuci de maratoane, insa o plimbare rapida sau o ora de badminton in parc, alaturi de prieteni, iti antreneaza muschii si te ajuta sa arzi calorii bune. Include in programul tau saptamanal cel putin 5 ore de miscare in aer liber.

2. Stabileste-ti obiective clare

De ce ar trebui sa astepti pana luni, pana saptamana viitoare sau pana in 2013 ca sa incepi sa-ti faci planuri noi? Astazi este un moment foarte bun pentru o schimbare pozitiva a vietii tale! Vrei sa slabesti? Proiecteaza-ti imaginea ta ideala intr-un moment din viitor (la petrecerea de Anul Nou, de exemplu) si gandeste o strategie, pas cu pas, cu pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a ajunge acolo. Nu permite ca rezultatele care se lasa asteptate sa te demoralizeze, ci continua sa mergi mai departe pe drumul tau, urmandu-ti obiectivul. Visezi la un corp tonifiat si nu ai timp sau bani sa mergi la sala? Include in rutina ta zilnica 15-20 de minute de exercitii cu greutati, pe care le poti face si in casa, la o ora convenabila pentru tine. Oricare ar fi obiectivul tau, incearca sa gasesti cele mai bune solutii si – cel mai important – sa le pui in practica!

3. Mananca legume si fructe de sezon

Toamna este sezonul cel mai abundent in legume si fructe proaspete, ce-ti incarca organismul cu vitamine, fibre, minerale si acizi grasi de care ai nevoie in fiecare zi si in mod special in sezonul rece. Mergi la piata sau culege din gradina bunicii cat mai multe fructe si legume proaspete! Mizeaza pe acestea:

  • Mere: acum este sezonul merelor romanesti, bine coapte, cu putine calorii si bogate in vitamina C si fibre. Mananca-le crude sau coapte, presarate cu un praf de scortisoara.
  • Castane: inrudite cu alte tipuri de nuci (fistic, macadamia, arahide), nu contin aproape deloc grasimi si sunt bogate in vitamina B6, C, riboflavina, tiamina, potasiu si magneziu. O portie de castane coapte de aprox. 30 g are 106 calorii, deci nu te “rasfata” prea des cu aceasta gustare.
  • Dovleac: aroma de dovleac aduce cu sine un gust bun si multi nutrienti pentru santatea ta – vitaminele A, C, E, magneziu, caroten si fibre pentru o digestie optima. Toamna asta, incearca o supa-crema de dovleac (http://www.slabsaugras.ro/4-retete-aromate-de-toamna-art-4163.html) !

4. Ofera-ti mai mult timp pentru somn si relaxare

Studiile din ultimul an arata ca persoanele care nu dorm suficiente ore in fiecare noapte au un apetit mai ridicat, datorita unor schimbari hormonale. Este un motiv foarte bun pentru a-ti permite mai multe ore de somn pe noapte, nu-i asa? Acorda-ti macar o jumatate de ora in care sa te deconectezi de problemele cotidiene si fa ceva relaxant – citeste dintr-o carte buna, uita-te pe pozele din ultima vacanta sau urmareste un serial de comedie.

5. Mananca echilibrat si controleaza-ti poftele culinare

Urmeaza cele doua reguli de aur: mananca doar cand iti este foame si opreste-te din mancat inainte de a-ti simti stomacul plin! Ideal este sa-ti stabilesti ore fixe pentru a lua masa, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend. Cand simti ca-ti este pofta de ceva “bun”, dar nesanatos, incearca unul dintre aceste trucuri:

  • Spala-te pe dinti sau mesteca guma mentolata, fara zahar.
  • Bea un pahar mare de apa cu lamaie, un ceai sau un suc natural de portocale.
  • Iesi la o plimbare de 5 minute.
  • Rezista o jumatate de ora. Daca pofta persista, incearca sa o potolesti cu o portie foarte mica (o singura patratica de ciocolata, de exemplu).

Raluca Mateescu

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu