Câtă apă trebuie să bei în fiecare zi și cum te ajută la slăbit

Timp estimat de citire1 minut, 44 secunde

Suntem apă în proporție de aproximativ 60%. Acest element esențial vieții intră și iese din corp în permanență, într-un ciclu aproape mareic. Pierdem constant apă, în principal, prin urină și transpirație, dar și prin expirație, prin excreția de lacrimi etc. Tocmai de aceea, e atât de important să bem suficientă apă în fiecare zi.

Există multe opinii diferite privind cantitatea de apă pe care ar trebui consumată pe zi. Autoritățile medicale recomandă în mod obișnuit opt pahare, adică echivalentul a circa 2 litri. Pe de altă parte, sunt voci care susțin că e bine să bem apă în mod regulat pe tot parcursul zilei, chiar și în absența senzației de sete.

Cum stau lucrurile, de fapt

La fel ca în majoritatea cazurilor, și necesarul zilnic de apă depinde de fiecare individ în parte. Și aceasta pentru că sunt mai mulți factori, atât interni, cât și externi, care îți pot influența în cele din urmă nevoia de apă. Te invităm, în continuare, să facem împreună un tur de orizont asupra celor mai frecvente idei preconcepute, dar și asupra studiilor care au vizat acest subiect, ca să-l înțelegi mai bine și să înveți cum să calibrezi aportul de apă la nevoile individuale.

Se iau în calcul și alte lichide?

Apa simplă nu este singura băutură care contribuie la păstrarea echilibrului hidric, adică la susținerea procesului dinamic de menținere a egalității între aporturile și pierderile de apă. Alte băuturi și alimente pot avea o contribuție semnificativă acoperirea nevoii de hidratare. Cu siguranță ai auzit de multe ori că băuturile cofeinizate, precum cafeaua sau ceaiul, nu te ajută să te hidratezi, deoarece cofeina ar fi diuretică. În realitate, studiile arată că efectul diuretic al acestor băuturi este foarte slab. Totodată, trebuie menționat faptul că majoritatea alimentelor nu furnizează doar substanțe nutritive, ci și apă. Carnea, peștele, ouăle, dar mai ales fructele și legumele – toate conțin cantități variabile de apă.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate