Aviz gurmanzilor: pe termen lung, sportul nu te scapa de kilogramele nedorite

Timp estimat de citire2 minute, 0 secunde

Sa te apuci de sport pentru a slabi este, fara indoiala, o initiativa laudabila si o idee excelenta. Lucrurile insa sunt mai complicate de atat. Potrivit unui nou studiu american, doar practicarea exercitiilor fizice nu este suficienta. Pentru a fi eficient pe termen lung in sensul luptei cu kilogramele in plus, sportul trebuie asociat in mod obligatoriu cu un regim alimentar echilibrat. Altfel, rezultatele vor intarzia sa apara.

Esential pentru mentinerea starii de sanatate, in special in ceea ce priveste protectia impotriva bolilor cardiovasculare si a diabetului de tip 2, sportul este, de asemenea, indicat pentru pierderea in greutate. Si asta deoarece, prin dezvoltarea masei musculare, creste metabolismul bazal, ceea ce inseamna ca organsimul ajunge sa consume mai multe calorii in stare de repaus. Ei bine, in timp, acest avantaj dispare, semnaleaza oamenii de stiinta de la Universitatea din New York (SUA). Acestia au stabilit ca, pe termen lung, sportul isi pierde eficienta si nu reprezinta o strategie buna pentru combaterea surplusului ponderal.

Dupa o vreme, antrenamentele nu mai dau randament

Pentru realizarea studiului lor, cercetatorii newyorkezi au monitorizat 300 de sportivi (barbati de varste si etnii diferite) timp de 7 zile. Rezultatele constatate sunt mai mult decat descurajante pentru cei care se bizuie pe exercitiile fizice pentru a da jos kilogramele in plus. Astfel, daca, la inceputul experimentului, numarul de calorii arse per antrenament a fost relativ mare (pana la 700 calorii intr-o ora de aquabiking, de exemplu), dupa o saptamana, numarul de calorii consumate a stagnat, ca urmare a adaptabilitatii organismului si a economiilor de energie realizate. Mai exact, corpul se obisnuieste, treptat, cu efortul depus pana cand numarul de calorii suplimentare arse in timpul antrenamentelor, dar si dupa, se apropie de zero, indiferent de intensitatea acestora. Se ajunge la un fel de „plafonare”.

Sport + regim alimentar echilibrat = formula de succes

Concluziile studiului au fost ca persoanele care practica activitate fizica moderata consuma, in medie, cu 200 de calorii mai mult decat persoanele sedentare si ca, din aceasta perspectiva, sportul ramane o componenta importanta a unui stil de viata sanatos. „A face sport este esential. Cu toate acestea, practicarea unei discipline sportive cu scopul pierderii in greutate nu este de ajuns. Ca sa slabesti, activitatea fizica trebuie sa fie insotita de un regim alimentar adecvat”, conchide dr. Herman Pontzer, autorul principal al acestei lucrari, publicate in revista de specialitate „Current Biology”.

Sursa: www.topsante.com

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate