Top alimente care stimuleaza imunitatea

Oana-Teodora Balaniuc, Nutritionist-dietetician

Timp estimat de citire2 minute, 51 secunde

Din studiile realizate pe efectele directe ale alimentelor asupra imunitatii, inca nu avem date exacte despre anumite alimente care sa aiba efecte directe asupra stimularii imunitatii. Dar cercetatorii ne spun ca toti factorii unui stil de viata sanatos adunati la un loc sunt un atu pentru a ne stimula imunitatea.

Iata cateva alimente pe care trebuie sa le punem obligatoriu in cos atunci cand ne facem cumparaturile in acest sezon.

Ghimbirul

Ghimbirul este considerat un aliment-minune pe care toata lumea ar trebui sa il aiba in bucatarie. Este implicat in scaderea inflamatiilor, care la randul lor ajuta la reducerea durerilor de gat si a altor boli inflamatorii. Ajuta, de asemenea, foarte mult la scaderea senzatiei de greata si este foarte indicat in bolile digestive. Poate fi folosit cu usurinta la deserturi, deoarece da acea tenta de picant-exotic, aceasta provenind din gingerol, o „ruda” a capsaicinei (antioxidant si antiinflamator). Potrivit unor studii efectuate recent pe animale, ghimbirul ar putea avea proprietati importante in scaderea colesterolului si ar putea ajuta la reducerea durerilor cronice.

Usturoiul

Este unul dintre cele mai comune alimente din lume si, de asemenea, si un must-have pentru sanatate. Inca din Antichitate se cunoaste ca el detine importante proprietati antimicrobiene. Despre usturoi s-a descoperit si ca ar avea un rol important in scaderea presiunii arteriale si a rigiditatii arterelor. Proprietatile pro-imunitare ale acestuia provin din compusii cu continut de sulf, cum este alicina.            

Ceaiul verde

Atat ceaiul verde, cat si ceaiul negru au un continut mare de flavonoizi, care sunt un tip important de antioxidanti. Ceaiul verde exceleaza la continutul de epigalocatechin-galat, sau EGCG, un antioxidant extrem de puternic, important atat pentru imunitate, cat si pentru prevenirea unei game largi de patologii. Ceaiul verde este, de asemenea, si o sursa importanta de L-theanina care ajuta la producerea compusilor care lupta impotriva patogenilor in celulele noastre T (implicate in sistemul imunitar).

In caz de raceala, majoritatea persoanelor iau vitamina C, aceasta pentru ca ea ajuta la productia celulelor albe care sunt implicate in lupta cu infectiile. Deoarece organismul nu produce si nu stocheaza aceasta vitamina, este recomandat consumul de fructe si legume bogate in vitamina C tot timpul.

Turmericul

Este ingredientul folosit in cele mai multe preprate tip curry. In afara de aceasta, el este folosit de mii de ani ca antiinflamator, tratand atat osteoartrita, cat si artrita reumatoida. De asemenea, studiile arata ca substanta curcumina (cea care da culoarea galbena turmericului) existenta in concentratii mari, contribuie la scaderea leziunilor musculare induse de exercitiile fizice.

Broccoli si spanacul

Broccoli si spanacul sunt doua dintre cele mai sanatoase legume verzi, tocmai bune de consumat in sezonul rece. Sunt pline de vitamine si minerale, precum vitaminele A, C si E, de fibre si antioxidanti, ca beta-carotenul. Spanacul, gatit cu lumina, elibereaza o cantitate considerabila si importanta de vitamina A si acid oxalic.

Migdalele

In general, cand vine vorba de o raceala, toata lumea se gandeste la vitamina C. De fapt, vitamina E este si ea cheia unui sistem imunitar sanatos si puternic. Migdalele sunt unele dintre oleaginoasele cu un continut mare in aceasta vitamina si, de asemenea, si de multe grasimi benefice. Jumatate de cana de migdale consumata intr-o zi (aproximativ 40 de migdale), confera necesarul de 100% de vitamina E din DZR.

Printre alimentele care includ cele mai mari cantitati de vitamina C sunt patrunjelul, ardeiul gras, kiwi, papaya si citricele – lamaile, portocalele, grepfrutul, limetele, mandarinele si clementinele.

Oana-Teodora Balaniuc

Nutritionist-Dietetician

Clinica Medispa, Cluj-Napoca

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Nutritionist-dietetician

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate