Remedii contra anxietatii

Timp estimat de citire2 minute, 40 secunde

Nivelul ridicat de stres la care ne expune viata, cu griji multiple, standarde inalte si asteptari pe masura atat in sfera profesionala, cat si in cea sociala, ne poate impinge direct in bratele anxietatii. Din fericire, ne putem elibera usor din stransoare, apeland la ajutorul terapiilor naturale.

Dr. Ruxandra Constantina, medic specialist medicina familie, competenta apifitoterapie si gemoterapie, ne spune ce plante ne pot fi de folos atunci cand ne cuprinde anxietatea.

Ce este anxietatea

Tulburare afectiva frecvent intalnita in zilele noastre, anxietatea e caracterizata prin aparitia unui sentiment de teama si/sau ganduri constante si repetitive de incertitudine, insecuritate si ingrijorare exagerata, ce interfereaza cu activitatile de zi cu zi. De multe ori, persoanele anxioase nu au incredere in viitor, acuza un nivel diminuat al stimei de sine, prezinta un comportament ezitant si agitatie psihomotorie, insotita de reactii vegetative multiple, precum palpitatiile, transpiratia palmelor, senzatia de sufocare, ameteala, tremuraturile, diareea, starea de lesin.

Cum o poti combate

Neglijata, anxietatea poate sa conduca la izolare sociala, depresie, tulburari de alimentatie cu castig ponderal sau, dimpotriva, la pierdere in greutate. Tocmai de aceea, aceasta trebuie contracarata fara intarziere. De altfel, literatura de specialitate precizeaza ca aproximativ 25% dintre persoanele care se confrunta cu anxietatea au nevoie de tratament. „Terapiile naturiste cu plante si extracte naturale cu actiune calmanta, relaxanta, care inlatura efectele stresului si induc un echilibru psiho-emotional, asociate psihoterapiei, au rezultate foarte bune, in special la persoanele tinere, active”, subliniaza dr. Ruxandra Constantina. Potrivit medicului, la recomandarea unui medic apifitoterapeut, se pot utiliza:

  • Rhodiola rosea, o planta cu puternice proprietati adaptogene si anxiolitice, care inlatura stresul cotidian, scade nivelul hormonilor de stres si creste secretia de serotonina, deci starea de bine si buna-dispozitie.
  • Busuiocul si menta sunt tonice ale sistemului nervos si se pot administra sub forma de infuzie sau pulbere.
  • Lavanda este una dintre cele mai eficace plante cu efecte antistres, calmante, anxiolitice, care nu da dependenta si somnolenta. Remediul se poate administra sub forma de ceai, capsule cu ulei de lavanda, tinctura. Seara, se poate face o baie relaxanta cu infuzie concentrata sau cu ulei de lavanda (cateva picaturi) adaugate in apa de baie.
  • Sunatoarea (denumita si antidepresivul natural) are efecte antidepresive si anxiolitice marcante. Pentru efecte cat mai bune, este de preferat administrarea sub forma de capsule sau tinctura.
  • Valeriana are efecte sedative, calmante, anxiolitice; poate fi consumata sub forma de infuzie, tinctura, comprimate sau pulbere.
  • Alte plante care calmeaza si relaxeaza, reduc anxietatea, favorizeaza un somn linistit, in special in cazul persoanelor stresate si suprasolicitate sunt: roinita, florile de tei, passiflora, musetelul, hameiul. Acestea sunt indicate sub forma de infuzie combinata, seara inainte de culcare.
  • Produsele stupului (mierea, laptisorul de matca, polenul) sunt tonice ale sistemului nervos, inlatura astenia fizica si psihica si starile de anxietate.

Aromoterapia este benefica, relaxeaza corpul si mintea, cu ajutorul uleiurilor esentiale de bergamota, lavanda, muscata, iasomie, brad, trandafir. Medicul spune ca acestea se pot adauga in lampa de aromoterapie sau in apa de baie sau pentru masaj, diluate intr-un ulei vegetal. Pentru un plus de relaxare si inlaturare a efectelor stresului si anxietatii la nivelul organismului, incearca si cateva sedinte de reflexoterapie si echilibrare energetica.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Calculator IMC
Indice masa corporala
Inaltime (cm)
Greutate (kg)
Varsta
M F
Politica de confidentialitate