Motive sa consumi mai des caise. Beneficii mai putin cunoscute

Timp estimat de citire2 minute, 12 secunde

Cu un gust mieros, un parfum imbietor si o culoare portocalie frumoasa, caisele sunt unele dintre cele mai indragite fructe de vara. Le savureaza cu maxima placere atat adultii, cat si copii, ceea ce e mare lucru, avand in vedere proprietatile lor deosebite.

Caisele, cunoscute cu denumirea de Prunus armeniaca, fac parte din aceeasi familie cu prunele, piersicile si nectarinele. Este greu de stabilit ordinea exacta in care au inceput sa fie cultivate in diferite parti ale lumii, deoarece prezenta lor a devenit familiara inca din timpuri preistorice. Totusi, majoritatea oamenilor de stiinta tind sa creada ca ele ar proveni din Armenia, motiv pentru care a si fost inclus termenul „armeniaca” in numele lor stiintific. Exista insa voci care sustin ca „leaganul” caiselor ar fi Italia, unde acestea ar fi fost o cultura raspandita inca de acum 3000 de ani. Si daca originile care continua sa faca obiectul unor controverse imposibil de rezolvat nu sunt importante, impactul caiselor asupra sanatatii este unul de mare interes. Fara doar si poate!

Valori nutritionale

O portie de 100 g de caise bine coapte si aromate contin circa 48 de calorii. Daca sunt mai putin dulci, poti sa mai scazi cateva calorii. Oricum ar fi, e clar ca sunt un aliment de care nu trebuie sa te feresti nici chiar atunci cand esti cu ochii pe cantar. Si asta pentru ca ele sunt furnizoare generoase de fibre dietetice, dar si de vitamina A, vitamina C, vitamina K, vitamina E, colina, niacina, acid folic, precum si de minerale si oligoelemente esentiale ca potasiu, cupru, fier, mangan, magneziu, zinc, seleniu si fosfor. Punctele lor forte nu se opresc insa aici.

Creeaza scut de aparare impotriva radicalilor liberi

Caisele sunt in mod natural bogate in substante cu rol antioxidant. Unele dintre ele sunt intr-adevar vitamine comune (A, C si E), dar altele sunt mult mai rare si mai greu de obtinut. Vorbim de o serie de flavonoide cu proprietati benefice demonstrate, inclusiv in ceea ce priveste combaterea afectiunilor cardiovasculare. De asemenea, antioxidantii sunt indispensabili pentru mentinerea tineretii celulelor noastre si pentru reducerea riscului de boli legate de varsta, cum este, de exemplu, maladia Alzheimer.

„Sting” inflamatiile

Sursa excelenta de catechine, un tip de substante de natura polifenolica cu proprietati antiinflamatorii, caisele participa la contracararea inflamatiei cronice din corp, prevenind dezvoltarea unor boli si complicarea altora. Din caise luam circa 4-5 grame de catechine per fruct.

Protejeaza ochii

Cu concentratie notabila de caroten, caisele sunt un aliment pretios pentru sanatatea ochilor nostri. Consumul regulat de caise protejeaza retina si incetineste procesul de pierdere a acuitatii vizuale asociat cu imbatranirea. Asadar, nu rata nicio ocazie de a include in meniu aceste fructe delicioase!

Natalia Talmacec

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Niciun comentariu