Mazărea verde: multiple beneficii într-o singură păstaie

Timp estimat de citire2 minute, 43 secunde

Adevărat depozit de vitamine, minerale, enzime, dar și proteine prețioase, mazărea verde este superioară multor legume în ceea ce privește conținutul de nutrienți. Însă dincolo de aceste calități, bobițele ei verzi se disting printr-un gust fin, motiv pentru care a ajuns să fie prezentă în mai toate bucătăriile de pe mapamond.

Mazărea verde este un deliciu care dă savoare salatelor de crudități, supelor, tartelor sau altor feluri de mâncare. O poți include în meniu fără rețineri chiar și atunci când îți propui să-ți reduci numărul de kilograme. Și asta pentru că mazărea verde nu îngrașă, în ciuda ideii larg răspândite că ar fi periculoasă din acest punct de vedere.

De ajutor în dietele de slăbit

Având un conținut de aproape trei ori mai mare de proteine, comparativ cu majoritatea legumelor, aceasta se dovedește a fi de ajutor în programele care vizează scăderea în greutate. E adevărat are în compoziție multe glucide (aproximativ 7 grame la 100 grame de aliment), dar asta nu ar trebui să te sperie. Deoarece este o sursă bogată de fibre, element care influențează major modul în care organismul absoarbe zaharurile, mazărea verde are în fapt un indice glicemic scăzut. Nici numărul de calorii nu este unul îngrijorător (42 calorii/100 grame).

Un complex de multivitamine

O porție de mazăre (160 de grame) conține nu mai puțin de 35% din necesarul de vitamina A pentru o zi, un lucru extraordinar dacă e să ținem seama că acest compus organic este esențial pentru sistemul imunitar și buna funcționare a ochilor și pielii. Boabele de mazăre furnizează din abundență și vitaminele B1, B2, B3, B5 și B6. Foarte bine se prezintă și în ceea ce privește aportul de vitamina C, doar 100 grame din acest aliment asigurând circa 50% din doza zilnică recomandată unui adult.

Mazărea verde este un lider de necontestat și la capitolul conținutului de vitamina K, importantă pentru închiderea rănilor și pentru coagularea sângelui, dar și pentru rezistența oaselor. Regăsim în micile boabe și potasiu, magneziu, dar și fier, fosfor și zinc. De menționat este și faptul că mazărea figurează printre cele mai bune bune surse naturale de seleniu în formă organică, asimilabilă, cunoscut pentru rolul său extraordinar în combaterea cancerului, a infertilității la bărbați, dar și în încetinirea procesului de îmbătrânire.

Alte motive s-o adaugi în dietă

Protejează ochii, datorită asocierii dintre luteină și zeaxantină, doi carotenoizi care contribuie în mod activ la diminuarea riscului de degenerescență maculară, o boală care produce pierderea severă a vederii.

Menține sănătatea cardiovasculară – consumul de mazăre ține sub control nivelul colesterolului rău (LDL) din sânge și ajută la reglarea tensiunii arteriale, contribuind la prevenirea periculoaselor pusee de hipertensiune.

Ține la distanță osteoporoza – 200 de grame de mazăre verde de trei ori pe săptămână reprezintă un bun aliat în prevenirea pierderilor de substanță osoasă.

Combate constipația –  fibrele alimentare conținute, asociate cu polizaharidele pe care această leguminoasă le secretă în boabele sale, stimulează tranzitul intestinal.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.
Rezultatele nu sunt tipice, pot varia de la individ la individ si pot depinde de stilul de viata al fiecaruia, de starea de sanatate, dar si de alti factori.

Lasă un răspuns

Utilizam datele tale in scopul corespondentei si transmiterii de comentarii. Pentru a citi mai multe informatii apasa aici.

Sunt de acord cu politica de confidentialitate

Niciun comentariu

Politica de confidentialitate